رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد:

انهدام ۲۹ باند سرقت در پایتخت/ ۱۴۰ نفر از سارقین و مجرمین دستگیر شدند

کدخبر: 2086416

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری بیش از ۱۴۰ سارق و مجرم در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران در حاشیه دستگیری 140 سارق و زورگیر که پیش از ظهر امروز در پلیس آگاهی صورت گرفت، در جمع خبرنگاران گفت: همانطور که پلیس به شهروندان قول داده بود که دستگیری سارقین و مجرمین را تا پایان سال انجام دهد و به تبع آن شرایطی که با توجه به پایان سال در بازارها حاکم است طی یک عملیات اقدام به دستگیری سارقین و مجرمین کرده است.

محمدیان افزود: دراین عملیات 140نفر از سارقین و مجرمین دستگیر شدند و به غیر از یک نفر از مجرمین باقی آنها مرد بوده اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در رابطه با میانگین سنی متهمان افزود: میانگین سنی متهمان بین 17تا 38 سال بوده است.

وی بیان کرد: سارقین و مجرمان در قالب 29 باند مجرمانه بودند که 10 باند سارق و زورگیر، 10باند سارقین منازل و 9 باند دیگر سارقین خودرو بوده اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران در رابطه با اموال مکشوفه تصریح کرد: بخشی از اموال شامل خودرو و وسایل خودرو بوده که در پاتوق های این افراد کشف شده است.

محمدیان بیان کرد: 53درصد متهمان دارای سابقه کیفری بوده اند و سایر آن ها بدون سابقه بوده اند.

وی در رابطه با میزان کاهش سرقت در تهران اذعان داشت: طی 10ماهه امسال 13درصد کاهش سرقت در تهران داشته ایم.

رئیس پلیس آگاهی تهران در ربطه با شناسایی مالباختگان مطرح کرد: تعدادی از مالباختگان همزمان با شناسایی اموال مسروقه شناسایی شده اند که برهمین اساس از آن ها دعوت میشود تا جهت دریافت اموال خود به پلیس مراجعه کنند.

محمدیان گفت: فقط در خصوص شناسایی لاستیک های مسروقه خودرو مالباختگان به پایگاه های دوم، سوم و چهارم مراجعه کنند.

وی افزود: باتوجه به اینکه پایان سال است و ممکن است اقدامات مجرمان و سارقین بیشتر شود، پلیس اقدامات خود را به شکل محسوس و نامحسوس انجام میدهند.

رئیس پلیس آگاهی تصریح کرد: اما به شهروندان توصیه میکنیم تا مواظب نزدیک شدن موتور سواران به خود باشند همچنین دقت خود را در حمل وجوه نقد بالا ببرند و از محل های پر تردد عبور کنند.

وی در رابطه با متهم زن دستگیر شده گفت: این خانم توسط پایگاه سوم دستگیر شد و جرم آن همدستی در سرقت خودرو، حمل و فروش وسایل سرقتی خودرو است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بیان کرد: طی دستگیری متهمان 2 قبضه اسلحه گرم از این افراد کشف شده که بعضا در عملیات مجرمانه آن ها استفاده میشده است.

ارسال نظر: