وضعیت بزرگترین غول خودروسازی کشور آشفته شد؛ جمشید ایمانی استعفا داد

عضو هیات مدیره ایران خودرو در نامه استعفای خود: یکه‌زارع اسناد قراردادها و صورتحساب‌های شرکت را از من پنهان می‌کرد

کدخبر: 2086447

یک عضو هیأت مدیره ایران خودرو به‌دلیل آنچه که خود او بی‌قانونی، مشکلات مالی، اقتصادی و انجام معاملات ضربدری در این شرکت خودروسازی نامیده است، استعفا کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » یک عضو هیأت مدیره ایران خودرو به‌دلیل آنچه که خود او بی‌قانونی، مشکلات مالی، اقتصادی و انجام معاملات ضربدری در این شرکت خودروسازی نامیده است، استعفا کرد.

استخدام 4300نفر نیروی کار جدید در شرایطی که ظرفیت تولید در ایران‌خودرو 15درصد کاهش یافته است، خرید سهام شرکت‌های زیر مجموعه در شرایطی که ایران خودرو با بحران مالی روبه‌رو است، شفاف نبودن اطلاعات و گزارش‌های مالی و بسیاری موارد دیگر ازجمله انتقاد‌هایی است که جمشید ایمانی، عضو هیأت مدیره ایران خودرو به ساختار مدیریت این شرکت وارد کرده است و سپس با ارائه یک نامه 14بندی به مدیرعامل و سایر اعضای هیأت مدیره این شرکت استعفا کرده است.

ایمانی در بند اول نامه استعفای خود نوشته است: در دوره عضویت در هیأت‌مدیره اساسا هیچ‌گونه دسترسی به اسناد و مدارک، قرارداد‌ها و صورتحساب‌ها برای اینجانب فراهم نشد و حتی دسترسی به حداقل اطلاعات میسر نبود. تقاضا‌های موردی برای کسب اطلاع از وضع شرکت نیز از سوی مدیرعامل بلا‌جواب می‌ماند، بنابر این انجام تکالیف مندرج در اساسنامه شرکت و مفاد قانون تجارت برای اینجانب میسر نیست. برقراری جلسات هیأت مدیره از نظم خاصی پیروی نمی‌کند. ایمانی در بند دیگری از نامه خود نوشته است: از نظر اینجانب اطلاعات شرکت و گروه ناقص و بعضا اشتباه است.

او همچنین در ادامه نامه به خرید سهام شرکت ایران خودرو توسط خودش اعتراض می‌کند و می‌گوید چرا باید در شرایطی که ایران خودرو خودش با مشکلات مالی زیادی مواجه است مبالغ زیادی را صرف خرید سهام شرکت‌های زیر مجموعه خودش بکند. در بند6 این نامه تأکید شده است که خرید سهام شرکت‌های زیر مجموعه ایران خودرو توسط خودش به‌معنای کاهش سرمایه است و تأکید شده که در طول سال‌های قبل بر تعداد این سهام اضافه شده است.

ایمانی می‌نویسد: خرید سهام شرکت ایران خودرو توسط شرکت‌های تابعه و ادامه این امر ضمن مغایرت‌های قانونی و تأثیراتی که بر بازار سهام دارد و در شرایطی که شرکت ازکمبود نقدینگی و افزایش هزینه‌های مالی رنج می‌برد خرید سهام شرکت توسط خودش به منزله کاهش سرمایه است.

ارسال نظر: