نشست نقد و بررسی فیلم "یادم تو را فراموش"

عطشانی: امیدوارم حضور مازیار فلاحی به فروش فیلم کمک کند/ برداشتی آزاد از زندگی شهلا جاهد داشتیم

کدخبر: 2086486

نشست نقد و بررسی فیلم "یادم تو را فراموش" به کارگردانی علی عطشانی در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، نشست نقد و بررسی فیلم «یادم تو را فراموش» به کارگردانی علی عطشانی در برج میلاد برگزار شد.

عطشانی در این نشست گفت: دو سال متوالی در جشنواره فیلم داشته ام ولی موفق نشدم که در جلسات اهالی رسانه شرکت کنم و از اینکه امروز این اتفاق افتاد، خوشحالم.

پیمان عباسی، فیلمنامه نویس در ادامه در خصوص روایت زندگی شهلا جاهد در این فیلم گفت: ما یک ایده اولیه ای داشتیم ولی اصراری به روایت کامل داستان نبود، در حقیقت ما برداشتی آزاد از ماجرای زندگی شهلا جاهد را در این فیلم به تصویر کشیدیم.

عطشانی در همین زمینه تصریح کرد: برای ساخت این فیلم تحقیقاتی را از جلسات دادگاه جاهد انجام دادیم، با این حال معتقدم نباید در این فیلم قضاوت می کردیم و سعی کردیم که این اتفاق نیفتد، با این حال اگر جایی دچار قضاوت شدیم، عذرخواهی می کنم.

وی با بیان اینکه در زمان ساخت فیلم حاشیه هایی ایجاد شد که خودم نیز کمی در آن مقصر بود، افزود: دیگر ازحواشی خسته شدم، هر چند که خودم هم مقصر هستم ولی دیگر می خواهم فیلم های بهتری را بسازم و بیشتر تلاش کنم تا مردم برای تماشای آثارم بیایند.

کارگردان «یادم تو را فراموش» در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با انتخاب مازیار فلاحی باعث شدید که تعدادی از هواداران وی به سالن بیایند و حتی چند تن از عوامل فیلم تان برخی از هواداران این خواننده را به سالن آوردند، گفت: در این سالن کسی هست که از طرفداران اقای فلاحی باشند و با رانت وارد شده باشند؟ مازیار فلاحی به این دلیل انتخاب شد که تم خوانندگی اش محزون است، از سوی دیگر زمانی که این انتخاب را کردم اصلا به هواداران مازیار فکر نکرده بودم، هر چند که الان از این انتخاب خوشحالم و امیدوارم که هواداران وی باعث استقبال از فیلم در زمان اکران شود.

وی درباره کند بودن ریتم فیلم گفت: قطعا در این جشنواره بازخوردهای مختلف از فیلم را می گیریم و معتقدم که فیلم برای اکران عمومی نیازمند اصلاح است؛ چرا که 7 تا 8 دقیقه از فیلم باید کوتاه شود.

پیمان عباسی در ادامه با بیان اینکه تم خیانت را دوست دارم، بیان داشت: ایده و تم اصلی این فیلم شاید 7 تا 8 سال پیش از ساخت فیلم هایی چون خشم و هیاهو به ثبت رسیده است ولی چندین سال کنار گذاشته شده بود، تا اینکه دوباره به سراغش رفتیم و آن را در قالب فیلم تولید کردیم.پ

مجید علی اسلام، طراح صحنه و لباس عنوان کرد: فیلم را براساس بودجه شخصی ساختیم و فضاسازی ها برهمین اساس صورت گرفته است .

در ادامه مازیار فلاحی درباره حضورش در این فیلم گفت: نقشی که برایم در فیلم نوشته شده بود، بسیار دقیق بود، البته در وهله اول قرار بود که تنها موسیقی متن را کار کنم و تجربه بازیگری برایم استرس زا بود، با این حال این تجربه باارزشی است، البته اگر به من پیشنهاد می شد که در نقش حسین یاری بازی کنم، هیچگاه این کار را نمی کردم چرا که بسیار سخت بود.

عطشانی در پاسخ به سوال خبرنگاری که با گریه عنوان کرد ما ایرانی ها هیچگاه پشت مرده صحبت نمی کنیم ولی شما در فیلم تان پشت سر مرده قضاوت کردید، گفت: اصلا نخواستم زندگی آنها را عینا روایت کنم قبلا مدام از من در مصاحبها میپرسیدند و مرا مجبور میکردند که چنین چیزی را تایید کنم درحالیکه اینطور نیست و من میگویم فقط یک روایت است و نمی خواستم عینا زندگی انها را تصویر کنم.

عباسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روایت عاشقانه در این فیلم به هیچ وجه دو طرفه نبوده است، گفت: سعی کردم دز عاشقانه آقای یاری را کم کنم احساس کردم اینطور بهتر است.

ارسال نظر: