نشست نقد و بررسی فیلم "ترومای سرخ"

میهن‌دوست: برخی فیلم‌ها برای درک نیازمند آی‌کیو بالاست/ این فیلم ۲۰ چهره جدید به سینما معرفی می‌کند

کدخبر: 2086499

نشست نقد و بررسی "ترومای سرخ" ساخته اسماعیل میهن دوست در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، نشست نقد و بررسی «ترومای سرخ» ساخته اسماعیل میهن دوست در برج میلاد برگزار شد.

میهن دوست با بیان اینکه فیلمساز نباید درباره آثارش صحبت کند، گفت: البته فیلمسازان می توانند درباره روند تولید آثارشان صحبت کنند و در این خصوص باید بگویم که سینمای مستقل، سینمای بسیار سختی است و ما پیش تولید طولانی را برای «ترومای سرخ» داشتیم

وی ادامه داد: قصه این فیلم در مترو می گذرد و متاسفانه توسط مترو بسیار اذیت شدیم، چرا که آنها فهرست ممیزی بالایی را در مقابل ما گذاشتند و این فهرست فیلمنامه را زیر سوال می برد به همین دلیل مجبور شدیم فیلمنامه را بازنویسی کردیم ولی باز هم با فیلمنامه مخالفت کرده و عنوان کردند که باید بعد از عید فیلمبرداری را شروع کنیم.

کارگردان «ترومای سرخ» اظهار داشت: مشخص نیست که در کشور به جز وزارت ارشاد چه کسی می تواند درباره فیلمنامه ها نظر بدهد، از سوی دیگر به ما می گفتند که نباید در فیلم گدا، جیب بر و دستفروش داشته باشیم و در نهایت نیز ما ناظر را دور می زدیم.

در ادامه مرتضی مشهودی، مسئول جلوه های بصری گفت: مشکلات پیش آمده برای فیلم در خصوص اعمال ممیزی با کمک جلوه های ویژه برطرف کرده‌اند .

یگانه رجبی در ادامه تصریح کرد: «ترومای سرخ» می تواند 20 چهره جدید به سینما معرفی کند؛ چرا که این فیلم واسطه ای برای ورود بازیگران تئاتر به سینما محسوب می شود و همه بازیگران این فیلم از هنرمندان تئاتر هستند.

میهن‌دوست درباره سمتش در کانون منتقدان بیان داشت: من در جلسه با حیدری بودم و وی نسبت به کانون کم لطفی کردند. می‌شد به نوع دیگری جلسات برگزار شود .

وی درباره خسته کننده بودن اثر گفت: موجودی به نام مخاطب نداریم، مخاطب یک طیف است؛ البته برخی از فیلم ها نیازمند آی کیو بالا برای درک هستند.

ارسال نظر: