سردار دهقان در برنامه تیتر امشب:

در عرصه نظامی ظرف دو سال آینده صددرصد خودکفا می‌شویم/ ملت ٢٢ بهمن پاسخ تهدیدات یاوه‌گویان را می دهند

کدخبر: 2086502

وزیر دفاع به پیشرفت کشور در عرصه نظامی اشاره کرد و گفت: جز موارد معدود در مواد اولیه یا قطعات با فناوری بسیار بالا خودکفا هستیم و این خودکفایی در حدود ۸۵ درصد است و برنامه داریم ظرف دو سال آینده به صورت صد در صد خودکفا شویم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در برنامه تیتر امشب شبکه خبر اظهار داشت: به شکرانه تحریم ها و دفاع مقدس و تلاش متخصصان بومی در صنایع دفاعی خود را یافتیم و قابلیت های خود را شناختیم و امروز قادریم تمام نیازهای خودمان را متناسب با تهدید کننده؛ طراحی و تولید کنیم.

وزیر دفاع ادامه داد: به جهت اصل انقلاب اسلامی ما همواره با دشمنی نظام سلطه همراه هستیم لذا همیشه باید پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را داشته باشیم و نیروهای مسلح همواره باید آماده باشند.

دهقان تصریح کرد: بازدارندگی موثر را در نیروهای مسلح مقتدر، سلاح های پیشرفته و توان ملت خود می‌بینیم.

وی با تاکید بر اینکه هر موجود زنده‌ای برای بقای خود حتما به ابزار دفاعی مسلح است، ملت‌ها را نیز از این قاعده مستثنی ندانست و اظهار داشت: هر ملت زنده ای برای حفظ استقلال و تداوم حیات خود و مقابله با تهدیدکنندگانش باید خود را مجهز کند؛ لذا نظام جمهوری اسلامی هم برای دفاع از خود و حتی دفاع از دیگر کشورهای مسلمان طبق آموزه های دینی باید خود را مجهز کند.

وزیر دفاع با بیان اینکه وظیفه داریم در حدی خودمان را تجهز کنیم که دشمنان از آن در حال ترس باشند گفت: حد آمادگی و تجهیزات ما متناسب با تهدیدات خواهد بود تا فکر تجاوز به سر دشمن نزند.

سردار دهقان به تلاش‌های ناکام دشمنان علیه کشورمان و پیروزی همیشگی ملت اشاره کرد و افزود: بزرگترین سرمایه نظامی کشور دانشمندان بومی در عرصه دفاعی هستند و امروز این دانشمندان در حد خلق معجزه کار می‌کنند و اتفاقاتی در وزارت دفاع رخ داده که شبه معجزه است.

وی با تاکید بر این مطلب که کشورهای منطقه را تهدید نمی‌دانیم و تهدید اصلی آمریکا و رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد: خود را متناسب با این تهدیدات آماده می‌کنیم و باید به گونه ای عمل کنیم که در روز مبادایی که ممکن است رخ دهد دچار غافلگیری راهبردی نشویم و دشمن را غافلگیر کنیم.

وزیر دفاع به لزوم پیشرفت در عرصه هوافضا، پدافند هوایی و سایبر اشاره و خاطرنشان کرد: باید در این عرصه‌ها محصولات موثرتری ایجاد کنیم و البته امروز در سطح بازدارندگی هستیم.

دهقان در ادامه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی موجودیت و مشروعیت اسرائیل را نپذیرفته‌ و وجود این رژیم در منطقه را عامل ناامنی می‌داند گفت: تروریست‌های تکفیری دست ساز آمریکا، صهیونیست، کشورهای حوزه خلیج فارس و در راسشان عربستان؛ تهدید نزدیک در منطقه هستند؛ وجود این عوامل فقط برای سوریه و عراق تهدید نیستند بلکه تهدیدی برای امنیت جهانی هستند و پیش از این نیز اعلام کرده‌ایم که حامیان این گروه های تکفیری روزی پشیمان خواهند شد.

وی در ادامه به پیشرفت کشور در عرصه نظامی اشاره کرد و افزود: جز موارد معدود در مواد اولیه یا قطعات با فناوری بسیار بالا خودکفا هستیم و این خودکفایی در حدود هشتاد و پنج درصد است و برنامه داریم ظرف دو سال آینده به صورت صد در صد خودکفا شویم.

وزیر دفاع تصریح کرد: در بحث الکترونیک و نیمه هادی و تجهیزات اپتیک توجه ویژه داریم و رادارهای ویژه آرایه فازی را خودمان تولید می‌کنیم، با بیش از نود دانشگاه در کشور کار تحقیقاتی و پژوهشی می‌کنیم و دویست شرکت دانش بنیان با وزارت همکاری نزدیک دارند.

سردار دهقان ادامه داد: ما هرچه بیشتر پول داشته باشیم کار بیشتری می‌کنیم اما به دلیل کمبود اعتبار، پروژه ها را اولویت بندی کرده ایم؛ مثلا من وقتی به وزارت دفاع آمدم ٢٥٠٠ پروژه برای فعالیت در نظر گرفته شده بود که با این اعتبار امکان اجرا نداشت و اولویت بندی کردیم.

وی با بیان اینکه اسرائیل در داخل سرزمین اشغالی محصور شده و جرات اقدام علیه همسایگانش را ندارد، گفت: شاهد بودیم نیروی نظامی مانند حزب الله در ٣٣ روز این رژیم را شکست داد، من زمانی لبنان بودم و اسرائیل هرکاری می‌خواست می‌کرد ولی در حال حاضر این توان را ندارد.

وزیر دفاع به اوضاع آمریکا در سال‌های گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: شاهد بودیم امریکا را با خفت از سومالی و عراق بیرون کردند و دیگر هیمنه و قدرت قدیم را ندارد و از دور کشورها را به جان هم می اندازد و فکر می‌کند ابرقدرت است؛ درست است ارتش امریکا تجهیزات زیادی دارد اما قابلیت و کاربرد گذشته را ندارد.

دهقان ادامه داد: ما در دفاع از خودمان و صلح و ثبات منطقه کاملا موفق بودیم و نگذاشتیم آمریکا به اهدافش برسد.

وی در خاتمه به راهپیمایی مردم در روز 22 بهمن اشاره کرد گفت: ملت ایران با حضور در راهپیمایی ٢٢بهمن در برابر تهدیداتی که برخی یاوه گویان مطرح می‌کنند و فکر می‌کنند با آمدن فرد جدید می توانند ما را تهدید کنند، نشان می‌دهند شکست ناپذیرند.

ارسال نظر: