سرلشکر جعفری در مراسم ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت:

ترامپ، رئیس‌جمهوری ناشی است/ دولتمردان آمریکا می‌دانند که تهدید علیه ایران نه تنها بی‌فایده بلکه مضر است

کدخبر: 2086538

فرمانده کل سپاه ترامپ را رئیس‌جمهور ناشی دانست و گفت: یک تحلیلگر پنتاگون ترامپ را نصیحت می‌کند که در موقعیتی هستیم که نه تنها در جهان اسلام که در کل جهان آمریکا را روی کاغذ می‌بینند و تحلیلگر دیگری می‌گوید آمریکا ابرقدرت در حال محو شدن است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سرلشکر محمدعلی جعفری صبح امروز در ششمین مراسم پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در همدان با بیان اینکه یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس را گرامی می‌داریم اظهار کرد: به روح شهیدان غیور، مومن، انقلابی و مخلص استان هموان به ویژه سرداران این استان را نیز درود می‌فرستیم.

وی با تبریک ایام‌الله دهه فجر و تبریک این ایام به مردم ارجمند که نقش تعیین‌کننده‌ای در دفاع مقدس و استمرار انقلاب و به ویژه مباحث فرهنگی داشتند، گفت: در سی‌ و‌ هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد این مهم هستیم که هرچه از عمر انقلاب می‌گذرد ابعاد بیشتری از انقلاب اسلامی بر همگان روشن می‌شود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مجد، عظمت و شکوه انقلاب اسلامی با گذشت زمان افزوده می‌شود، بیان کرد: دوست و دشمن به عظمت،‌ عزت و اقتدار جمهوری اسلامی اقرار می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر دشمنان آشکارا به این مجد، عظمت و اقتدار اقرار کرده‌اند، افزود: دولتمردان آمریکا می‌دانند که تهدید علیه ایران نه تنها بی‌فایده بوده بلکه مضر است.

سردار جعفری ترامپ را رئیس جمهوری ناشی دانست و خاطرنشان کرد: یک تحلیلگر پنتاگون ترامپ را نصیحت می‌کند که در موقعیتی هستیم که نه تنها در جهان اسلام که در کل جهان آمریکا را روی کاغذ می‌بینند و تحلیلگر دیگری می‌گوید آمریکا ابرقدرت در حال محو شدن است.

وی با بیان اینکه تحلیل‌گر دیگری می‌گوید آمریکا باید ایده ابرقدرت بودن را فراموش کند، ادامه داد: با دقت در این جملات می‌بینیم که این بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است که بعد از گذشت 40 سال دشمنان و بیگانگان بر مجد و عظمت انقلاب اقرار می‌کنند و این به نوعی اقرار به ابرقدرت بودن جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه خدای بزرگ را به این نعمت بزرگ شکرگذار هستیم،‌ اظهار کرد: امیدواریم در روز جمعه 22 بهمن مراتب قدردانی و سپاسگذاری خود را در برابر خداوند نشان دهیم؛ به ویژه در برابر تهدیدات جدید حضور پرشور و دشمن‌شکن مردم لازم است.

وی با طرح این سؤوال اساسی که علت مجد و عظمت روزافزون انقلاب اسلامی از چیست، گفت: باید ما به خصوص شما مردم انقلابی و به ویژه مردم همدان که همیشه با نگاه عمیق به انقلاب اسلامی و حوادث آن و شرایطی که بر انقلاب گذشته نگاه کرده و عمل کرده‌اید، باید پاسخ دهید که علت اصلی چیست؟

سردار جعفری با اشاره به سیر نزولی انقلاب‌های دنیا بعد از چند سال، بیان کرد: انقلاب اسلامی هرچه جلوتر می‌رود با عظمت‌تر به راه خود ادامه می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه ماهیت انقلاب اسلامی، فرهنگی و اسلامی است، یادآور شد: ما در چارچوب اصول و ضوابط اسلام عزیز حرکت می‌کنیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمانت اسلامی بودن و اسلامی ماندن انقلاب اسلامی را جایگاه رفیع ولایت فقیه در جایگاه و رهبری انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: ضمامت انقلاب در دست رهبر معظم انقلاب به عنوان فردی شجاع و باهوش است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس عاملی دیگری بر ماندگاری انقلاب بود، ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس به عنوان موتور حرکت انقلاب اسلامی که انرژی آن بی‌پایان است بود.

سردار جعفری بخش عظیمی از پایداری و استمرار انقلاب و نهضت بیداری اسلامی را مدیون هشت سال دفاع مقدس دانست و تأکید کرد: هشت سال دفاع مقدس دلیل اصلی بقا و گسترش انقلاب اسلامی در جهان است.

وی با طرح این موضوع که چرا برای دفاع مقدس قداست خاص قائلیم، تأکید کرد: رهبری بیش از همه بزرگی دفاع مقدس را می‌دانند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه چرا دفاع مقدس گفته می‌شود؟ اظهار کرد: جنبه معنوی دفاع مقدس بر ابعاد مادی آن غلبه داشت و امام فرمود جنگ ما غلبه ایمان بر کفر جهانی بود.

وی علت پیروزی ما در جنگ را بدون تردید حضور گسترده مومنامه و انقلابی مردم ایران دانست و افزود: اگر حضور داوطلبانه مردم نبود امروز سرنوشت دفاع مقدس معلوم نبود.

سردار جعفری با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در مورد ضرورت تبیین فرهنگ دفاع مقدس با بیان اینکه رهبری فرموند هنوز بعد از گذشت سال‌های بسیار، ابعاد دفاع مقدس را درست نتوانسته‌ایم برای خود تشریح کنیم ادامه داد: این جای تأسف دارد که چرا جز تعداد محدودی هنرمند و نویسنده انقلابی که برای دفاع مقدس قلم می‌زنند و آثار دیگری تولید می‌کنند، دیگران وارد نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه بیش از هر زمان دیگری به فرهنگ جهاد و مقاومت برای استمرار انقلاب نیاز داریم ادامه داد: باید بدانیم دفاع مقدس چه فراز و نشیب‌هایی داشت.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نگاه مادی برخی به جنگ که در رأس آن بنی‌صدر بود، گفت: بنی‌صدر مخالف حضور نیروهای مردمی بود و اگر نیروهای ارتش به نیروهای مردمی کمک می‌کرد با آنها برخورد می‌کرد؛ اما در نهایت نتوانست کاری از پیش ببرد.

وی با بیان اینکه با حضور گسترده مردم از پیشروی دشمن سد شد؛ افزود: به محض فرار بنی صدر و حاکمیت نیروگاه حزب‌الله و به دست گرفتن فرماندهی‌ها به دست نیرو های انقلابی با حکم امام تحول عظیمی در دفاع از کشور شروع شد.

سردار جعفری با بیان اینکه از تابستان 60 تا تابستان 61 در یک سال در پنج عملیات خرمشهر آزاد شد ادامه داد: با این وحدت مدیریت و با حضور بدون مانع نیروهای مردمی و حضور گسترده همدانی‌ها با مدیریت فرماندهی انقلابی در دفاع مقدس در یک سال دشمن عقب زده شد.

وی با اشاره به عملیات والفجر 8 و کربلای 5 با بیان اینکه در تاریخ جنگ‌ها این عملیات‌ها بی‌نظیر بوده است اظهار کرد: رهبری یک یاداشتی بر عملیات کربلای 5 دارند که فرمودند سپاه، کربلا را در شلمچه مشق کرد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هر کس عملیات کربلای 5 و شلمچه را فراموش کرد نامش از انقلابی بودن خط خواهد خورد افزود: همه عملیات‌های دوران دفاع مقدس بازسازی صحنه‌های عاشورا بود چراکه با دست خالی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادیم آن هم به تنهایی!.

وی با بیان اینکه عملیات کربلای 5 اوج ایثار بود افزود: در این عملیات به اندازه‌ای موانع زیاد بود که شکسته شدن خط شلمچه غیر ممکن بود که برای عبور از موانع شهید ستار ابراهیمی یکی از شهیدانی بود که جانفشانی کرد.

سردار جعفری با اشاره به اینکه صحنه کربلای 5 واقعا صحنه عاشورا بود ادامه داد: بعد از شکسته شدن خط شلمچه سازمان ملل و اربابان صدام به این نتیجه رسیدند که ایران وقتی می‌تواند دژ شلمچه را بشکند می‌تواند بقیه موانع را هم بشکند، بنابراین ناامید شدند و قطعنامه صادر کردند. وی با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس ابعاد معنوی غلبه داشته و این است که این اتفاق برای ما دفاع مقدس شده است افزود: انقلاب علیرغم همه مشکلات و موانع، توفنده و با وقار و قدرتمند جلو می‌رود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از خانواده‌های شهدا تشکر کرد و با بیان اینکه این حماسه بزرگ و دستاوردهای عظم مدیون خون شهداست، در ادامه مسئله مهم امروز را نگرانی رهبری در مورد انتقال معارف اسلامی دفاع مقدس به نسل‌های آینده دانست و خواستار توجه به این مهم شد.

وی با بیان اینکه تعداد محدودی از هنرمندان و صاحبان قلم این حرکت و جهاد بزرگ را شروع کرده‌اند، اظهار داشت: رهبری فرموده‌اند که کتاب‌های دفاع مقدس قابل طرح در سطح جهانی است، بنابراین امروز تمامی کسانی که توان چنین کاری را دارند یک تکلیف انقلابی بر دوش آنهاست.

سردار جعفری با بیان اینکه مطالعه کتاب‌ها و خاطرات دفاع مقدس تکلیفی بر دوش مردم است افزود: یکی از دغدغه‌های رهبری این است که مردم کتاب کم می‌خوانند و کتاب‌های دفاع مقدس را هم کمتر!

وی ادامه داد: این چهار کتابی که در همدان چاپ شده، بخشی از خاطرات یکی از لشگرهای مهم ما در دوران دفاع مقدس یعنی لشگر 32 انصارالحسین(ع) است؛ شاید کمتر از 10 درصد خاطرات این لشگر در این کتاب‌ها آورده شده است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه کسانی که توان چنین حرکت و جهادی را دارند باید برای این کار بسیج شوند، اظهار کرد: از تمام کسانی که این مراسم را برگزار کردند تشکر می‌کنم.

ارسال نظر: