درهای ورزشگاه ساعت ۱۰ تا ۱۱ باز خواهد شد

سعید فتاحی: ظرفیت ورزشگاه آزادی بطور مساوی بین هواداران سرخابی‌ها تقسیم می‌شود

کدخبر: 2086632

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر گفت: بلیت فروشی به صورت الکترونیک انجام می‌شود و ۵۰ درصد از ظرفیت ورزشگاه در اختیار هواداران پرسپولیس و ۵۰ درصد دیگر در اختیار هواداران استقلال خواهد بود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سعید فتاحی در نشست خبری که در مورد برگزاری دربی پایتخت انجام داده بود، اظهارداشت: بلیت فروشی به صورت الکترونیک انجام می‌شود و 50 درصد از ظرفیت ورزشگاه در اختیار هواداران پرسپولیس و 50 درصد دیگر در اختیار هواداران استقلال خواهد بود.

در یکی از دربی‌ها هواداران پرسپولیس بلیت‌های استقلالی را خریداری کرده بودند و سپس در جاهایی که متعلق به پرسپولیسی‌ها نشستند به همین دلیل در بخشی که پرسپولیسی‌ها نشسته بودند جمعیت زیاد بود و در جایی که هواداران استقلال نشسته بودند خالی بود، سامانه هوادار پرسپولیس و استقلال را تشخیص نمی‌دهد، بهتر است هواداران بلیت‌ها را خریداری کنند زیرا سامانه تشخیص نمی‌دهد که کدام هوادار پرسپولیسی یا کدام استقلالی است، در فصل آینده هم در طبقه دوم ورزشگاه آزادی گیت گذاشته می‌شود و طبقه دوم هم مثل طبقه اول خواهد بود.

مسئول مسابقات لیگ برتر اظهارداشت: دربی هم برای سازمان لیگ مثل سایر مسابقات است البته حساسیت دربی زیاد است امیدوارم که در این دربی هم شاهد رد و بدل شدن گل‌های زیاد باشیم و تماشاگران برنده دربی باشند.

فتاحی در مورد برنامه‌های فرهنگی در دربی گفت: این برنامه‌های فرهنگی را باید از روابط عمومی بپرسید اما قطعاً برنامه‌هایی را خواهند داشت.

وی در مورد زمان باز شدن درب ورزشگاه گفت: درهای ورزشگاه ساعت 10 تا 11 باز خواهد شد و مسابقه رأس ساعت 15 آغاز می‌شود.

وی در مورد اینکه چرا دربی ساعت 15 برگزار می‌شود آن هم در یک روز غیر تعطیل، گفت: 2 راه داشتیم؛ اول اینکه دربی را مثل بازی با استقلال و السد قطر ساعت 19 برگزار کنیم که هوا بسیار سرد است و در پیک ترافیک تهران قرار می‌گرفتیم بنابراین ساعت 15 ترجیح داده شد تا تماشاگران از ساعت 10-11 خودشان را به ورزشگاه برسانند و ساعت 17 بازی تمام می‌شود.

وی در مورد جریمه 10 هزار دلاری کنفدراسیون فوتبال آسیا برای باشگاه استقلال به خاطر برگزاری بازی پرسپولیس و تراکتورسازی قبل از بازی استقلال با السد گفت: من این مسئله را از خبرنگاران شنیدم که می‌گویند استقلال را جریمه کرده‌اند در حالیکه بازی دیروز برگزار شده و ناظر بازی باید گزارش خود را ارائه کند ضمن اینکه طبق قانون ما باید ورزشگاه را 48 ساعت قبل از مسابقه و 24 ساعت بعد از مسابقه در اختیار AFC بگذاریم، 24 ساعت بعد به خاطر این است که اگر هوا از نظر جوی نامساعد بود و بازی به تعویق افتاد این مسابقه روز بعد برگزار شود. ضمن اینکه ما با شرکت تبلیغاتی که در ایران هم نمایندگی دارد صحبت کردیم و 50 ساعت قبل از آغاز بازی ورزشگاه در اختیار AFC قرار گرفت و بعد از بازی پرسپولیس و تراکتورسازی تبلیغات جمع شد و نظافت هم شروع شد، باید از مسئولان هم تشکر کنیم.

وی ادامه داد: من می‌خواستم بازی پرسپولیس و تراکتورسازی روز دوشنبه برگزار شود تا فاصله استراحت دو تیم استقلال و پرسپولیس قبل از دربی به حداقل برسد که این امر میسر نشد. ما می‌خواستیم دربی را روز شنبه بگذاریم که امکانش نبود و به خاطر بازی استقلال و السد مجبور شدیم دربی روز یکشنبه برگزار شود.

فتاحی در مورد اینکه دو تیم استقلال و پرسپولیس قبل از بازی با ذوب‌اهن و سپاهان کمتر استراحت می‌کنند، گفت: تلاش کردیم که فاصله بازی‌های تیم‌های آسیایی یعنی پرسپولیس، استقلال و ذوب‌آهن یکسان باشد اما ذوب‌اهن 2 سفر تا تبریز باید انجام بدهد. فاصله بازی‌ها هم باید 5 روز باشد، هرطور در نظر گرفتیم امکان نداشت که این اتفاق بیفتد، ما تلاش کردیم 3 تیم آسیاییمان به اندازه کافی استراحت داشته باشند. برای فاصله بازی پرسپولیس و استقلال با تیم‌های ذوب‌اهن و سپاهان هم دیگر امکان جابجایی وجود نداشت، من حتی از AFC خواسته بودم بازی استقلال و السد روز دوشنبه برگزار شود که آنها قبول نکردند زیرا برنامه‌شان را از قبل ریخته بودند.

مسئول مسابقات لیگ برتر در مورد اینکه کی‌روش گفته است لیگ برتر را به خاطر لیگ قهرمانان آسیا تعطیل کنید، گفت: وقتی تیم‌های ما در آسیا 2 و 3 اسفند و سپس 9 و 10 اسفند بازی دارند نمی‌توانستیم در فاصله این مسابقات آسیایی، لیگ برتر را برگزار کنیم، اگر بخواهم لیگ را برگزار کنیم 4 بازی معوقه داریم و دوباره برای برگزاری آن بازی‌های معوقه هم دوباره باید لیگ را تعطیل کنیم.

وی در مورد اینکه منظور کی‌روش این بود که لیگ قهرمانان آسیا هم مثل لیگ اروپا باشد که تیم‌ها شنبه و یکشنبه به میدان می‌روند و سه‌شنبه و چهارشنبه هم در اروپا بازی می‌کنند، گفت: اروپا و آسیا تفاوت زیادی دارد، در اروپا مسابقات روتین است اما در آسیا شاهد آن هستیم که دوم و سوم اسفند و سپس 9 و 10 اسفند لیگ قهرمانان برگزار می‌شود و سپس تا 22 و 23 اسفند بازی‌ای برگزار نمی‌شود. برنامه AFC مشکلاتی دارد اما اکنون شرایط بهتر شده است، همین که بازی‌ها تغییر کرده است خوب است.

منبع: فارس

ارسال نظر: