وزیر امور خارجه هلند در دیدار با تخت روانچی:

هلند به برجام متعهد است/ تاکید بر گسترش روابط دوجانبه

کدخبر: 2086704

وزیر امور خارجه هلند استقبال از گسترش مناسبات دوجانبه تهران - آمستردام تصریح کرد: هلند به برجام متعهد است و علاقمند به توسعه روابط دوجانبه است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه که در چارچوب مشورتهای سیاسی به هلند سفر کرده است، با "برت کوندرس" وزیر امور خارجه هلند دیدار و گفتگو نمود.

وزیر امور خارجه هلند در ابتدای این دیدار با ابراز تاسف از درگذشت آیه‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ، این ضایعه را به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت .

برت کوندرس با استقبال از گسترش مناسبات دوجانبه تصریح کرد: هلند به برجام متعهد است و علاقمند به توسعه روابط دوجانبه است .

وزیر امور خارجه هلند با اشاره به زمینه همکاری بین دو کشور در حوزه منطقه ای تصریح کرد: تروریسم و موضوع آوارگان موضوعاتی هستند که هلند و اروپا می توانند با جمهوری اسلامی ایران همکاری داشته باشند .

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار تصریح کرد :جمهوری اسلامی ایران خواستار توسعه مناسبات با اروپا می باشد و ما معتقدیم همکاریها با اروپا می تواند در حوزه های دوجانبه و منطقه ای گسترش یابد . وی در این رابطه به تداوم رایزنیها در خصوص تحولات منطقه از جمله یمن ،افغانستان ،سوریه و عراق تاکید نمود.

تخت روانچی اضافه کرد : همکاریهای بین ایران و هلند علاوه بر حوزه نفت و گاز ،در زمینه ها انرژی های تجدید پذیر و همچنین زیر شاخه های اقتصاد از جمله در بخش کشاورزی می تواند گسترش یابد.

ارسال نظر: