علی لاریجانی در کرمان:

رفتار ایران در جوامع بین‌المللی شایسته و خردمندانه است‌/ همه توان کشور در جهت همبستگی ملی هزینه شود

کدخبر: 2086781

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رفتار ایران در جوامع بین‌المللی شایسته و خردمندانه است و راهبردهای کشور به درستی دنبال می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: علی لاریجانی امشب در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای اداری استان کرمان اظهار داشت: جای خرسندی دارد که در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به استان کرمان سفر کرده‌ام.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان یکی از ارکان مهم پیروزی انقلاب است با گرامیداشت یاد آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: هاشمی‌رفسنجانی از ستون‌های مبارزات مردمی در کشور بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان کرمان از وحدت بسیار خوبی برخوردار است، بیان کرد: این وحدت با نقش‌آفرینی استاندار کرمان و محوریت نماینده ولی‌فقیه در استان به وجود آمده است.

لاریجانی با بیان اینکه اکنون زمان کار و تلاش در کشور است خاطرنشان کرد: هرچه فضای کشور به سمت تلاش مجاهدانه برای خدمت به مردم سوق داده شود به نفع مردم و کشور است.

وی با بیان اینکه نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز افراد با اطلاع و اثرگذاری هستند، تصریح کرد: نباید اجازه بدهیم وقت و فرصت مسئولین در کشور صرف سایش‌های سیاسی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور ما زیرساخت‌های بسیار خوبی در همه زمینه‌ها و پس از انقلاب به وجود آمده است، گفت: به برکت انقلاب امکانات خوبی به روستاها رفته و بالای 90 درصد از روستاهای کشور آبرسانی انجام شده است.

لاریجانی با مقایسه دوران انقلاب اسلامی با اکنون یادآور شد: تعداد اساتید دانشگاهی ما از حدود 8 هزار نفر در اوایل انقلاب به حدود 70 هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در همه مسائل بعد از انقلاب پیشرفت و جهش داشته‌ایم افزود: میزان تولید فولاد در کشور 4816 درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی رشد 1927 درصدی آلومینیوم، 885 درصدی سیمان و 66586 درصدی مس را از افتخارات نظام اسلامی دانست و گفت: بیمه سلامت امروز در کشور فراگیر شده است.

لاریجانی با بیان اینکه البته نقایصی هم وجود دارد که آزاردهنده است، اظهار داشت: عدم رقابت‌پذیری در کشور یکی از مشکلات اساسی است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر رتبه کشور در بحث رقابت‌پذیری 3 درجه تنزل پیدا کرده است و به رتبه 76 رسیده‌ایم، افزود: قانون اصل 44 در دولت قبل به درستی اجرا نشد و در این دولت مسئولین هم نظرند که اجرا شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امور اداری کشور اجازه نمی‌دهد رقابت به درستی انجام شود، گفت: سیستم اداری در کشور مزاحم و مانع توسعه است.

لاریجانی با بیان اینکه اقتصاد در دست مردم قرار بگیرد باید زمینه رقابت مساوی فراهم شود گفت: در 3 رکن کارآیی بازار نیروی کار، پیشرفته نمودن بازار مالی و کارآیی بازار کار که باعث ایجاد رونق اقتصادی می‌شود وضع کشور خوب نیست.

وی با اشاره به اینکه در فضای کسب و کار نیز مشکلات زیادی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: با اینکه قانون تسهیل فضای کسب و کار در مجلس تصویب شده و موانع کسب و کار نیز تا حدودی برداشته شده است اما سهولت انجام کسب و کار در کشور منفی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مرکز کشور همه علاقه‌مندند تا فضای کسب و کار بهبود پیدا کند تأکید کرد: یک عامل مزاحم در زیردست‌ها وجود دارد که اجازه بهبود کسب و کار را نمی‌دهد.

لاریجانی بزرگ شدن دولت را عامل اصلی مزاحمت‌ها در فعالیت‌های اقتصادی دانست و افزود: دولت باید چابک شود.

وی با بیان اینکه از نظر رشد اقتصادی در 6 ماهه اول سال وضع ما بهتر شده است، گفت: عامل آن بحث افزایش فروش نفت پس از توافق هسته‌ای است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفتار ایران در جوامع بین‌المللی شایسته و خردمندانه است و راهبردهای کشور به درستی دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: مکمل این راهبرد توسعه اقتصادی است و باید اقتصاد کشور پویا شود.

لاریجانی با بیان اینکه امروز چالش کشور بیکاری است و نرخ بیکاری در کشور 11 درصد است، گفت: در مورد نرخ تورم پیش‌بینی می‌شود امسال به رشد 9 درصد برسیم البته به شرط اینکه نقدینگی در کشور افزایش پیدا نکند

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه برای توسعه استان‌ها برنامه‌های خوبی دیده شده است، گفت: سقف درآمد استانها از کل بودجه کشور 30 درصد در نظر گرفته شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نگاه ما به آینده کشور مثبت است، خاطرنشان کرد: مسیرها در حال باز شدن است و باید همگرایی‌های فکری و سیاسی این حرکت را سرعت دهد.

لاریجانی با اشاره به انتخابات سال آینده در کشور ابراز امیدواری کرد: همه توان کشور در جهت همبستگی ملی هزینه شود.

ارسال نظر: