آیت‌الله خاتمی:

برخی می‌خواهند در ذهن جوانان ما، انقلاب را در حال فروپاشی جلوه دهند/ ۲۲ بهمن نمایانگر پایداری و استحکام جمهوری اسلامی ایران است

کدخبر: 2086784

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ۲۲ بهمن نمایانگر پایداری و استحکام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیت الله سید احمد خاتمی امشب در ویژه برنامه‌های فجر فاطمی حرم مطهر رضوی در رواق درالمرحمه با اشاره به اینکه سوره کوثر در شأن حضرت زهرا(س) نازل شده است، اظهار داشت: زندگی حضرت زهرا درس‎های بزرگی را به بشریت آموخت و امت فاطمی از آن درس گرفتند و این انقلاب را شکل دادند.

وی با اشاره به سه عنصر انقلاب آفرین در سیره حضرت زهرا(س) افزود: خدامحوری و دین محوری در تمام عرصه‌های زندگی از مهم‌ترین شاخصه های زندگانی حضرت زهرا(س) بود. ملت ایران نیز در جریان انقلاب از این رفتار صدیقه طاهره(س) الگو گرفتند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در روایات متعدد بحث‌های زیادی در مورد مدح کیفیت عبادت، رفتار و عفاف حضرت زهرا(س) بیان شده است، ابراز کرد: حرکت مردم در روند تشکیل انقلاب اسلامی ایران به طور تحقیقی و عینی کاملاً دینی بود و این مهم از طریق همراهی مردم متدین، رهبر و شعارها دیده میشود.

وی ادامه داد: برخی از جریان‌های خارج از کشور در فضای مجازی به دنبال کمرنگ کردن هدف انقلاب و دستاوردهای آن در اندیشه مردم به ویژه جوانان هستند لذا مومنان و ملت انقلابی ایران باید با پیروی از ولی فقیه، این نقشه دشمن را نقش برآب کنند.

آیت الله خاتمی دومین عنصر تشکیل انقلاب را ولایتمداری برشمرد و اظهار داشت: ملت ایران مانند حضرت زهرا(س) ولایتمداری را سرلوحه حرکت خود قرار دادند و پس از انقلاب اسلامی ایران نیز آثار و برکات ولایتمداری را دیدند. در سال 57 با عنصر ولایت، تک تک مردم با هم متحد شدند و بت طاغوتیان را در هم شکاندند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه این انقلاب زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) خواهد بود، تصریح کرد: فرهنگ انتظار سومین شاخصه انقلاب آفرین محسوب می‌شود اکنون برخی می‌خواهند در ذهن جوانان ما، انقلاب را در حال فروپاشی جلوه دهند در حالی که استحکام و پایداری انقلاب هر سال در 22 بهمن و زمان رای‌گیری به صورت عینی قابل مشاهده است و به حول قوه الهی تا زمان ظهور حضرت مهدی(عج) این مهم بیشتر نیز می‌شود.

ارسال نظر: