وزیر بهداشت در جمع نمازگزاران بندرعباسی:

تا حدودی از رکود خارج شدیم/ برجام طرح ایران‌هراسی را با شکست روبرو کرد

کدخبر: 2086943

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دولت به تحریم‌های ظالمانه هسته‌ای علیه مردم ایران خاتمه داد،گفت: دولت در اقدامی مهم موفق شد تولید و صادرات نفت را به سطح پیش از تحریم ها برساند و دستاوردهای هسته‌ای را حفظ کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حسن قاضی‌زاده هاشمی در جمع نمازگزاران بندرعباسی، با بیان اینکه موفقیت های دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان با اعتماد مردم به دولت، همکاری ارکان مختلف کشور و پشتیبانی مقام معظم رهبری به دست آمده است، اظهار کرد: 11 میلیون نفر به طور رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند و هزینه های بستری در بیمارستان‌های دولتی به شدت کاهش یافته است.

وی در تشریح موفقیت‌های دولت در عرصه جهانی تصریح کرد: کسب رتبه دوم در سرانه تعداد فارغ التحصیلان مهندسی، رتبه سوم در میزان رشد علمی کشور، رتبه پنجم در ایجاد اشتغال با 700 هزار شغل، رتبه ششم فناوری نانو، رتبه هفتم توان و قدرت نظامی، رتبه یازدهم در فناوری هوافضا و رتبه چهارم در فناوری هسته‌ای در مقیاس جهانی، گنجینه‌های موفقیت و ارزشمند کشور هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دولت به تحریم‌های ظالمانه هسته‌ای علیه مردم ایران خاتمه داد، تصریح کرد: دولت در اقدامی مهم موفق شد تولید و صادرات نفت را به سطح پیش از تحریم ها برساند و دستاوردهای هسته‌ای را حفظ کند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه دولت به بحران اقتصادی و رکود تورمی بی‌سابقه پایان داد، اضافه کرد: دولت، رشد اقتصادی منفی 6.8 درصدی در سال 91 را به مثبت 7.4 درصد در شش ماهه نخست سال 95 رساند و تورم 40 درصدی در سال 92 را به کمتر از 9 درصد در دی ماه سال 95 رساند.

وی با اشاره به آثار مثبت برجام افزود: برجام موجب شد بین قدرت های بزرگ و تندروها فاصله و طرح ایران هراسی با شکست روبرو شود.

قاضی زاده هاشمی افزود: هرچند که تا حدودی از رکود خارج شدیم ولی تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله زیادی در پیش داریم.

وی با اشاره به خدمات گسترده نظام سلامت در کشور خاطرنشان کرد: اکنون خدمات بستری در روستاها کمتر از 3 درصد و در شهرها کمتر از 6 درصد است که این موضوع نشان دهنده موفقیت نظام سلامت در کشور است.

وزیر هداشت با بیان اینکه در سه سال گذشته بیش از 250 میلیارد تومان در بخش بهداشت و درمان هرمزگان هزینه شد، با اشاره به کمبود هزار تخت بیمارستانی در هرمزگان، گفت: در آینده ای نزدیک 3 بیمارستان مجهز در هرمزگان ساخته و 150 طرح بهداشتی و درمانی نیز اجرا می شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: