تولید نفت در مناطق نفتخیز جنوب به روال عادی برگشت

کدخبر: 2087210

قطع برق در استان خوزستان و بالتبع آن از مدار خارج شدن چند واحد نمکزدایی، تولید نفت خام در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را به طور موقت کاهش داده بود.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اعلام کرد: با برقراری جریان برق، تولید نفت در تاسیسات نفتی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون به حالت عادی بازگشت.

بیژن عالیپور، افزود: آن بخش از تاسیسات این شرکت که به دلیل قطع برق از مدار عملیات خارج شده بود، با برقراری جریان برق به مدار برگشت و عملیات تولید از سرگرفته شد.

وی اظهار کرد: بامداد امروز (23 بهمن ماه) و به دنبال قطع جریان برق در استان خوزستان، بخشی از تولید نفت خام شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب کاهش یافت که البته بخشی از این کاهش در همان ابتدا با استفاده از سیستم های تولید برق جایگزین جبران شد.

عالیپور ادامه داد: بخش دیگر از قطعی فرایند تولید نفت خام نیز با برقراری جریان برق، به حالت عادی خود بازگشته است.

بر اساس این گزارش، قطع برق در استان خوزستان و بالتبع آن از مدار خارج شدن چند واحد نمکزدایی، تولید نفت خام در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را به طور موقت کاهش داده بود.

پیش از این محسن پاک نژاد، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید نیز در گفتگو با خبر رادیو، درباره کاهش موقت تولید نفت خام کشور اعلام کرده بود: حدود 10 تا 20 درصد تولید نفت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از قطعی جریان برق تاثیر پذیرفته است که با توجه به تلاش همکاران وزارت نیرو برای برقراری جریان برق، این مشکل به زودی رفع خواهد شد.

ارسال نظر: