رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران:

کسری بودجه باید متوازن بر قسمت‌ها سرشکن شود

کدخبر: 2087220

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: تحلیل بودجه باید به گونه ای باشد با در نظر گرفتن تحقق منابع درآمدی سقف بودجه تعیین شود و کسری به طور متوازن در حوزه های ماموریتی سرشکن شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، احمد دنیامالی در سیصد و بیست و هشتمین جلسه شورا با اشاره به کسری بودجه سال 96 نسبت به برنامه پنج ساله دوم، گفت: متاسفانه بعد از آنکه برنامه پنج ساله را تصویب کردیم نتوانستیم به صورت متوالی دو کار را انجام دهیم؛نخست انکه از کمک های دولت به واسطه شرایط اقتصادی کشور بی بهره بودیم و این منابع محقق نشد و دوم آنکه مدیریت شهری نیز نتوانست منابع پیش بینی شده را تهیه کند.

وی ادامه داد: لذا اتفاقی که افتاده این است که بودجه سال 96 کمتر از آن چیزی است که پیش بینی می کردیم.

دنیا مالی تصریح کرد: بر اساس آنچه در برنامه پنج ساله پیش‌بینی کردیم بدون در نظر گرفتن کمکهای دولت بودجه شهرداری می بایست 23 هزار میلیارد تومان میبود حال آنکه این بودجه رقمی نزدیک به 18 هزار میلیارد تومان خواهد شد.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان ساخت: این در شرایطی است که در برنامه پنج ساله تاکید شده است که اگر منابع درآمدی محقق نشود برای آنکه خللی در اجرای 6 حوزه ماموریتی شهرداری پیش نیاید باید کسری به طور متوازن سرشکن شود. به عنوان مثال در توسعه مدیریت هوشمند سازی که نسبت 15 درصد از کل بودجه را شامل می شود که وقتی منابع درآمدی محقق نشود دامنه کاهش بودجه تا 18 هزار میلیارد تومان نیز باید شامل حوزه توسعه مدیریت هوشمند سازی نیز قرار گیرد.

دنیا مالی افزود: اگر قرار است بودجه کاهش یابد این کاهش باید به طور متوازن در تمام ماموریتها اعم از حوزه فرهنگی و اجتماعی، حمل و نقل و سایر حوزه ها اعمال شود.

وی اظهار داشت: با این حال ما شاهد هستیم به رغم کاهش بودجه حوزه هوشمندسازی 20 درصد هم رشد داشته و تا 35 درصد بودجه وزن دارد . این در حالی است که ما در سال 95 می بایست 8 هزار میلیارد تومان برای حمل و نقل تصویب می کردیم که تنها 5800 میلیارد تومان تصویب شد و برای سال 96 نیز 6 هزار میلیارد تومان تصویب کردیم که کاهش 3 هزار میلیارد تومانی دارد.

دنیا مالی گفت: بنابراین تحلیل بودجه باید به گونه ای باشد با در نظر گرفتن تحقق منابع درآمدی سقف بودجه تعیین شود و کسری به طور متوازن در حوزه های ماموریتی سرشکن شود.

ارسال نظر: