شورای امنیت آزمایش موشک بالستیک کره شمالی را محکوم کرد

کدخبر: 2087409

اعضای شورای امنیت سازمان ملل ضمن موافقت با بیانیه پیشنهادی آمریکا علیه پیونگ‌یانگ اقدام اخیر کره شمالی در انجام آزمایش موشکی را محکوم کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آراء بامداد روز سه‌شنبه (دوشنبه به وقت آمریکا) اقدام اخیر کره شمالی در آزمایش موشک بالستیک را محکوم کرد و پیونگ‌یانگ را تهدید کرد که «اقدامات قابل توجه بیشتری» علیه این کشور اتخاذ خواهد کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «فرانسه»، اعضای شورای امنیت شامل چین به عنوان متحد اصلی پیونگ‌یانگ، با بیانیه پیشنهادی آمریکا که آزمایش این موشک را «نقض گسترده» قطعنامه‌های شورای امنیت تلقی می‌کرد، موافقت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، پس از آنکه کره شمالی اعلام کرد که یک موشک بالستیک را با موفقیت آزمایش کرده است، آمریکا، ژاپن و کره جنوبی خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت شدند.

روز یکشنبه، کره شمالی از ساحل غربی دریای ژاپن یک موشک بالستیک را آزمایش کرد و بنا به گفته ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، این موشک ساعت 07:55 به وقت محلی از سکویی در استان پیونگان شمالی پرتاب شده است و حدود 500 کیلومتر پرواز کرد و در دریای ژاپن سقوط کرد.

«نیکی هالی»‌ سفیر آمریکا در سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: «ما از تمامی اعضای شورای امنیت می‌خواهیم تا از منابع موجود استفاده کرده و به وضوح به دولت کره جنوبی اعلام کنند که این گونه اقدامات غیرقابل قبول است».

شورای امنیت سازمان ملل تا کنون 6 دور تحریم‌های سرسختانه علیه پیونگ‌یانگ از سال 2006 تا کنون که نخستین تجهیزات اتمی خود را آزمایش کرد، وضع کرده است.

ارسال نظر: