با اصرار مجلس روی مصوبه قبلی خود

مصوبه نحوه و میزان استفاده از فاینانس به مجمع تشخیص ارجاع شد

کدخبر: 2087424

نمایندگان مجلس با اصرار روی مصوبه قبلی خود درباره نحوه و میزان سرمایه‌گذاری خارجی (فاینانس)، این مصوبه را برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان لایحه اعاده شده برنامه ششم توسعه از شورای نگهبان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وکلای ملت در ماده 4 لایحه برنامه ششم روی مصوبه قبلی خود اصرار کردند که بدین ترتیب این مصوبه برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

خانه ملتی‌ها پیش از این در ماده 4 برنامه ششم توسعه مصوب کرده بودند برای تأمین حداقل 2.8 درصد از رشد 8 درصدی اقتصاد از محل ارتقای بهره‌وری کل عوامل تولید و همچنین رشد سرمایه‌گذاری به میزان متوسط سالانه 21.4 درصد در طول سال‌های اجرایی برنامه ششم، تمامی دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی با دولت اقدامات زیر را به عمل آورند.

1- جهت‌گیری و سیاست‌های لازم برای تجهیز منابع مالی مورد نیاز سرمایه‌گذاری از جمله تأمین منابع مالی خارجی تا متوسط سالانه 30 میلیارد ریال از خطوط اعتباری بانک‌های خارجی در قالب تأمین مالی خارجی (فاینانس) خودگردان، 15 میلیارد دلار به شکل سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی و 20 میلیارد دلار قراردادهای مشارکتی خارجی

ارسال نظر: