اخراج آمریکا از حیاط خلوت اقتصادی

کدخبر: 2087514

مستند "کوبا، هاوانا" در دو قسمت با موضوع سیاست‌های اقتصادی مبارزه با فقر در کشورهای آمریکای لاتین، روزهای سه شنبه و پنجشنبه این هفته از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، سیاست های اقتصادی مبارزه با فقر در بیشتر کشورهای آمریکای لاتین، موجب شکل گیری طبقه متوسط جدید در این کشورها شده است. همچنین پیش بینی می شود تا سال 2020، ده درصد جمعیت این منطقه وارد طبقه متوسط جهانی شوند؛ جمعیتی در حدود 60 میلیون نفر.

این تغییرات گسترده در منطقه آمریکای لاتین با رهبری کوبا، ونزوئلا و برزیل آغاز و موجب اهمیت بیش از پیش این کشورها در سطح جهان شده است؛ تغییرات اقتصادی همراه با روحیه مبارزه با سرمایه داری و استعمار بوده و سبب شده آمریکا دیگر نتواند به آمریکای لاتین به مثابه حیاط خلوت خود نگاه کند.

مستند «کوبا، هاوانا» در دو قسمت به بررسی این تغییرات اقتصادی ضد امپریالیستی می پردازد؛ گفت وگو با مسئولان و کارشناسان اقتصادی این کشورها و مردم و نیز نمایش دستاوردهای این سیاست، بخش های مختلف مستند را تشکیل می دهد.

جکس ویچت کارگردانی «کوبا، هاوانا» را بر عهده داشته که طی روزهای سه شنبه و پنجشنبه این هفته، ساعت 21:30 از شبکه افق پخش می شود.

تکرار نخستین قسمت چهارشنبه ساعت های 11:00 و 15:30 و بازپخش دومین قسمت ساعت 11:30 روز جمعه روی آنتن می رود.

ارسال نظر: