رئیس پلیس راهور عنوان کرد:

کاهش ۲.۷ درصدی کشته شدگان تصادفات جاده‌ای در کشور/ ۲۵ میلیون راننده فعال در کشور داریم

کدخبر: 2087634

رئیس پلیس راهور با اشاره به آمار ۹ ماهه تصادفات رانندگی که نشان از کاهش ۲.۷ درصدی تعداد جان‌باختگان نسبت به سال گذشته دارد، اظهار داشت: این در حالی است که بیش از یک میلیون گواهینامه جدید صادر کردیم و بیش از ۱.۵ میلیون وسیله نقلیه به چرخه حمل و نقل کشور اضافه شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار تقی مهری صبح چهارشنبه در ششمین گردهمایی بین‌المللی «ایمنی راه» و سیزدهمین گردهمایی بین‌المللی «نورو تروما» اظهار داشت: تروما مهمترین مسئله اصلی بعد از صحنه تصادف است.

وی با اعلام اینکه در سال ۸۴ بیش از ۲۷ هزار نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند، افزود: در پایان سال ۹۴ این عدد به ۱۶ هزار و ۶۰۰ نفر کاهش یافت که نشان از عزم و اراده در کشور برای کاهش تلفات حوادث ترافیکی دارد.

سردار مهری با اعلام اینکه بر اساس مأموریت سازمان ملل به سازمان بهداشت جهانی برای نامگذاری سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ با عنوان «دهه ایمنی»، تأکید کرد: تحقق این مأموریت، الزاماتی می‌خواهد که اصلاح قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در کشور، یکی از همین الزامات بوده است؛ به طوری که پلیس در سال ۸۹ توانست پس از ۴۰ سال قوانین تخلفات رانندگی را مورد بازنگری قرار دهد و امسال پس از گذشت پنج سال از اجرای آن قوانین جدید، دوباره به دنبال به روز کردن آنها هستیم؛ به طوری که پیشنهادات جدیدی را در همین ارتباط ارائه داده‌ایم.

رئیس پلیس راهور ناجا با عنوان این مطلب که بستن کمربند ایمنی در دهه ۸۰ در کشور جا افتاد و امروز به عنوان یک رفتار خوب ترافیکی تلقی می‌شود، افزود: بیش از ۹۰ درصد رانندگان ما در حال حاضر کمربند ایمنی را می‌بندند، اما هنوز بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان نیازمند کار بیشتر است.

وی با اشاره به آمار ۹ ماهه تصادفات رانندگی که نشان از کاهش ۲.۷ درصدی تعداد جان‌باختگان نسبت به سال گذشته دارد، اظهار داشت: این در حالی است که بیش از یک میلیون گواهینامه جدید صادر کردیم و بیش از ۱.۵ میلیون وسیله نقلیه به چرخه حمل و نقل کشور اضافه شده است.

سردار مهری با اعلام اینکه قریب به ۱۹ میلیون خودرو و حدود ۱۲ میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد، افزود: قریب به ۲۲ تا ۲۵ میلیون راننده فعال در کشور داریم که عدد بزرگی است.

رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام اینکه قریب به ۵۰ درصد فوتی‌های حوادث ترافیکی بعد از صحنه حادثه و در مسیر بیمارستان و در داخل بیمارستان اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: باید برای مجروحین بعد از صحنه تصادف برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشیم، بنابراین می‌طلبد در این زمینه سرمایه‌گذاری بیشتری صورت بگیرد.

وی با اشاره به سه عامل مهم راه، خودرو و رفتار راننده در وقوع تصادفات ترافیکی اظهار داشت: استانداردهای خودرو بهتر شده اما باز هم باید برای ارتقای کیفیت خودروها تلاش کنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام اینکه ۲۱۷ هزار کیلومتر جاده در کشور داریم که بیش از ۱۱۰ کیلومتر آن، جاده روستایی است، افزود: بیش از ۴۵۰ هزار کیلومتر معابر شهری داریم که در حدود ۱۰ هزار کیلومتر آن در تهران ایجاد شده است.

سردار مهری با اعلام اینکه ۷۳ درصد جان‌باختگان حوادث ترافیکی مربوط به خارج از شهرها است، گفت: در ۹ ماهه امسال ۵۳۰۰ فقره تصادف فوتی رخ داده که در این حوادث بیش از ۱۲ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اقداماتی که برای ایمنی جاده‌ها و کنترل حوادث ترافیکی انجام شده است، گفت: در حال حاضر حدود هزار دوربین فعال در جاده‌ها داریم که قرار است تا سال آینده به ۱۸۰۰ دوربین افزایش یابد.

رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام اینکه ۵۱ درصد کسانی که در تصادفات فوت کرده‌اند در سنین ۲۱ تا ۵۰ سال بوده‌اند، تأکید کرد: پلیس با بهره‌گیری و استفاده از تجربیات جهانی، به دنبال مدیریت سوانح ترافیکی است.

ارسال نظر: