رئیس اتحادیه باغداران در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

وارد کنندگان پرتقال می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند/ تولید کنندگان سیب زمینی و پیاز در آستانه ضرر و زیان جدی قرار دارند

کدخبر: 2087697

شادلو گفت: چنان چه تنظیم بازار به درستی صورت بگیرد و عده ای سعی در ماهی گرفتن از آب گل آلود را نداشته باشند در رابطه با پرتقال شب عید نیز مشکلی نخواهیم داشت.

مجتبی شادلو، رئیس اتحادیه باغداران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » با بیان این مطلب که میوه برای ایام عید به اندازه کافی موجود است، گفت: مشکلی برای تنظیم بازار شب عید وجود ندارد، میوه آن چنان به وفور در بازار موجود است که از تقاضا نیز پیشی گرفته است.

وی افزود: امسال محصول سیب درختی بسیار زیاد بود به طوری که صادرات آن نیز افزایش یافت اما همچنان عرضه بیش از تقاضا است و خوشبختانه بازار متعادل و روانی را دارد، تنها میوه ای که تا حدی موجب سوءاستفاده برخی برای توجیه واردات شده است پرتقال است که امسال دچار سرمازدگی شده است.

شادلو خاطرنشان کرد: میزان ماندگاری پرتقال‌های سرمازده نیز تا ایام عید مشکلی نخواهد داشت، از طرفی با توجه به این که زمان برداشت پرتقال های والنسی از اسفندماه آغاز می شود، لذا با برداشت محصول جدید عرضه به میزان تقاضا و چه بسا بیشتر خواهد بود و بنابراین هیچ گونه نیازی به واردات پرتقال از کشورهای دیگر نداریم.

رئیس اتحادیه باغداران تأکید کرد: چنان چه تنظیم بازار به درستی صورت بگیرد و عده ای سعی در ماهی گرفتن از آب گل آلود را نداشته باشند در رابطه با پرتقال شب عید نیز مشکلی نخواهیم داشت.

وی در رابطه با بازار سیب زمینی و پیاز گفت: آن چه که از بازار مشخص شده این است که عرضه این دو محصول چیزی در حدود 30 درصد مازاد بر تقاضا است لذا چنان چه فکری به حال صادرات این 30 درصد مازاد بر تولید نشود ممکن است باردیگر شرایط به سمتی پیش برود که مانند سال گذشته کشاورز به جای سود، زیان زیادی را متوجه شود.

ارسال نظر: