آیت‌الله موحدی کرمانی:

باید حقوق‌‌های نجومی را از حلقوم‌ آنهایی که حق نیازمندان را خورده‌اند بیرون کشید

کدخبر: 2087774

رئیس مجمع تشخیص با اشاره به اهمیت موضوع حقوق‌های نجومی گفت: آنهایی که حقوقشان غیرمتعارف است و پول‌های زیادی را انباشته کرده‌اند، در واقع آن مبالغی را برداشته‌اند که دیگران به آن نیاز داشته‌اند پس باید این مبالغ را از حلقومشان بیرون کشید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی دیشب طی سخنانی در نخستین‌ همایش مشترک ستاد جهاد توانمندسازی محرومین کشور، با بیان این که امروز جنگ ما در مسائل اقتصادی دنبال می‌شود، اظهار کرد: ما دیروز در جبهه علیه دشمنان می‌جنگیدیم و امروز جنگ ما در مسائل اقتصادی دنبال می‌شود؛ چرا که دشمن دل بسته است که ما را در بُعد اقتصادی تضعیف کند و زیر فشار قرار دهد تا مردم از انقلاب ببرند.

وی با بیان این که اگر اشتباه نکنم، نخستین مسئله مهم ما از دیدگاه رهبری، مسئله اقتصادی است، اظهار کرد: باید از نظر اقتصادی آن قدر پیشرفت کنیم که بتوانیم در مقابل دشمن بایستیم. او را بشکنیم و سلاحش را کند کنیم که در چنین شرایطی فشارهای دشمن هم نمی‌تواند تأثیری بر ما بگذارد و این معنای اقتصاد مقاومتی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که برخی‌ در مقابل هر گام موثری که برای کاسته شدن از مشکلات اقتصادی برداشته می‌شود کمبود بودجه را بهانه می‌کنند، اظهار کرد: این که نشد ما هر گاه می‌خواهیم گام موثری را در نظام برداریم، عده‌ای بگویند بودجه نیست. می‌خواهیم به داد فقرا برسیم، می‌گویند بودجه نیست. می‌خواهیم بهره‌وری بازنشستگان را بالا ببریم، می‌گویند بودجه نیست. می‌خواهیم فرزندان و خانواده‌های شهدا را حمایت کنیم، باز هم می‌گویند بودجه نیست. البته من فکر می‌کنم این‌طور هم نباشد که می‌گویند بودجه نیست. شاید بودجه هم هست اما به جای دیگری می‌رود.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز افزود: اگر مردم نیازمند باشند، نان شب نداشته باشند، نتوانند بچه‌هایشان را به مدرسه بفرستند و خانه‌ای برای زندگی نداشته باشند، معنایش همان حدیث امام علی (ع) است که فرمود: نزدیک است که فقر به کفر بیانجامد. همان طور که الان هم می‌شنویم که عده‌ای به دلیل نیازهای شدید اقتصادی‌شان دست از مذهب برداشته‌اند.

موحدی کرمانی با تأکید بر این که ثروت عمومی باید به اندازه نیاز در بین همه مردم تقسیم شود، اظهار کرد: ثروت در جامعه مانند خون در بدن است که باید به تمام نقاط برسد و آنهایی که در این کشور برنامه اقتصادی دارند، باید بر مبنای اسلام این برنامه را پی‌ریزی کنند تا بتوانیم ثروت را در بین همه مردم تقسیم کنیم.

وی ادامه داد: باید برنامه‌ریزی برای بودجه کشور به شکلی تنظیم شود که هم ملت از بودجه بهره‌مند شوند تا نیازهایشان برطرف شود و هم آنهایی که حقوق‌های غیرمتعارف گرفته‌اند، این مبالغ را باز پس‌دهند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با اشاره به اهمیت موضوع حقوق‌های نجومی اظهار کرد: آنهایی که حقوقشان غیر متعارف است و پول‌های زیادی را انباشته کرده‌اند، در واقع آن مبالغی را برای خود برداشته‌اند که دیگران به آن نیاز داشته‌اند. پس باید این مبالغ را از حلقومشان بیرون کشید.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: