با حضور رئیس‌جمهور

مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله هاشمی در حرم امام (ره) برگزار شد

کدخبر: 2087803

مراسم چهلمین روز در گذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیین چهلمین روز ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور رئیس جمهور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، در این مراسم جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و ارادتمندان به یار دیرین امام و رهبری حضور داشتند.

سخنران این مراسم حجت الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهوری بود.

حضور رئیس جمهور و رئیس مجلس در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی

رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی به اتفاق تعدادی از وزرا و چهره های سیاسی در مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور پیدا کردند.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری ، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، علوی وزیر اطلاعات ، آیت الله مجتهد شبستری ، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور ، واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور، استاندار تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی ، علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما ، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ، وزیر سابق آموزش و پرورش ، مقیمی معاون وزیر کشور ، محمد علی ابطحی ، منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی ، آیت الله موسوی بجنوردی ، سید محمود دعایی، غلامحسین کرباسچی، عبدالله جاسبی، اشرفی اصفهانی، محسن رفیق دوست ، موسوی لاری وزیر اسبق کشور و تعدادی دیگری از مقامات و مسئولان حضور داشتند.

منظومه ای از60 سال خدمت مرحوم آیت الله هاشمی پیش روی ماست

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: صحیفه ای بلند و منظومه ای پرافتخار مشتمل از 60 سال خدمت مرحوم آیت الله هاشمی در عرصه مبارزه با استکبار پیش روی ماست.

حجت الاسلام مجید انصاری در مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در مرقد مطهر امام راحل افزود: ما امروز اینجا نه فقط برای برگزاری مراسم اربعین بلکه برای بازخوانی تاریخ انقلاب حضور یافته ایم.

وی گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در میدان حمایت و همراهی با امام راحل در اداره کشور برای تحقق خواسته های امام و ملت جانفشانی می کرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور افزود: هر روز از زندگی پرثمر این مجاهد نستوه می تواند الگو باشد.

سخنران مراسم اربعین رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مرحوم هاشمی رفسنجانی برای پایان دادن به جنگ تحمیلی آبرویش را به میدان آورد و زخم زبان ها را برای اداره انقلاب بر خود تحمل کرد.

حجت الاسلام مجید انصاری در حرم مطهر امام خمینی (ره) در ادامه سخنانش در خصوص ویژگی های شخصیتی و مدیریتی مرحوم هاشمی افزود: آن مرحوم از لحظه لحظه عمرش حداکثر بهره را می برد، در دورانی که مخفیانه زندگی می کرد کتاب سرگذشت فلسطین را ترجمه و در دوران حضورش در قم به عنوان طلبه ای فاضل وقتش را وقت یادگیری در محضر امام راحل کرد.

وی گفت: وقتی امام خمینی نهضتش را آغاز کرد او خود را متعهد به نهضت اسلامی می دانست و از سال 43به بعد در هجرت مستمر میان جهاد و زندان بود.

انصاری تلاش برای ایجاد مدرسه رفاه و ایجاد موسسات اقتصادی به نفع مبارزه، و هماهنگ سازی میان نیروهای انقلاب با امام خمینی را از دیگر خدمات مرحوم هاشمی برشمرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: آن مرد بزرگ مانند عاشقی بزرگ برای استقرار احکام خدا ، ایجاد نظام الهی و پیروزی امام تلاش می کرد و از این زندان به آن زندان می رفت و از این شهر به آن شهر گریزان بود.

وی افزود: آن مرحوم نخستین فرد مورد اعتماد امام بود که به همراه چند نفر دیگر اعضای هسته مرکزی شورای انقلاب را تشکیل می دادند؛ افرادی مانند شهیدان مطهری و بهشتی و مرحوم موسوی اردبیلی و اعضای دیگری که به این هسته مهم اداره کشور پیوستند که از جمله نخستین آنان مقام معظم رهبری بود.

انصاری با اشاره به نقش مرحوم هاشمی در مجلس شورای اسلامی افزود: آن مرحوم مجلس اول را در ترازی اداره کرد که اکنون در دوره دهم مجلس همه نمایندگان آرزو می کنند ای کاش مجلسی مانند مجلس اول داشتند.

وی همچنین با اشاره به نقش هاشمی در دوران دفاع مقدس افزود: آن مرحوم عصرهای چهارشنبه راهی جبهه می شد و از این سنگر به آن سنگر برای رفع مشکلات رزمندگان ،تامین نیازها، رفع اختلافات میان نیروها و هماهنگی میان ارتش و سپاه و دیگر رزمندگان تلاش می کرد.

معاون رئیس جمهور گفت: وقتی مرحوم هاشمی مسئولیت اجرایی کشور را برعهده گرفت بنیان های عظیمی در مدیریت کشور بنا نهاد.

انصاری سعه صدر و مطالعه گسترده را از دیگر ویژگی های مرحوم هاشمی رفسنجانی دانست وگفت: البته آن مرحوم این صفات را از مکتب تربیتی امام خمینی (ره) آموخته بود.

سخنران مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: روحانیت ما نمی تواند به دوران پیش از سال 42 یعنی دوران تفکیک دین از سیاست برگردد و حوزه علمیه باید پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشد.

حجت الاسلام مجید انصاری در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حرم مطهر امام (ره) افزود: بی تردید آیت الله هاشمی از مردان نادری بود که خداوند به او این توفیق را داد تا با عزمی راسخ در معرض تابش هدایت و تربیت امام (ره) قرار گیرد.

وی گفت: آیت الله هاشمی را باید درخت پرثمری بنامیم که در بوستان تربیتی امام(ره) از سال 37 رشد کرد و از زلال اندیشه های امام تبدیل به قهرمان ملی شد.

حجت الاسلام انصاری افزود: اخلاص جوهره اعمال انسانی است، اعمال ما زمانی ارزش پیدا می کند که از محتوای اخلاص برخوردار باشد.

وی گفت:در بن مایه رفتار امام (ره) اخلاص بود و عمل به دستور خدا و برای همین سخن ایشان در قلب ها می نشست.

حجت الاسلام انصاری عنوان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی چه در زمانی که بالای منبر نماز جمعه بود و چه در زمانی که در معرض تیرهای کینه و تهمت بود هرگز خود را نباخت.

ارسال نظر: