کوهکن:

طرح دوفوریتی فراکسیون امید برای "منع سوال" لکه ننگ کارنامه آنهاست/ می‌خواهند دهان هر سوال‌کننده‌ای را با سرب ببندند

کدخبر: 2088033

نایب‌رئیس جبهه پیروان گفت: اگر کسی در جلسه‌ای حرفی را به قصد خودنمایی هم زد از نگاه فراکسیون امید باید در دهان او سرب ریخت و از ۶ ماه تا یک سال او را زندانی کرد، لذا این طرح لکه ننگی برای چنین تفکری است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محسن کوهکن نایب‌رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس با اشاره به طرح دوفوریتی فراکسیون امید برای منع سوال در مراسم‌ها اظهار داشت: این طرح که با درخواست دوفوریت نیز ارائه شده با هیچ منطقی قابل دفاع نیست و اکثرا دوستان اصلاح طلب و فراکسیون امید آن را امضا کرده‌اند.

کوهکن با بیان اینکه آنها اگر دقت می‌کردند که این طرح چه تبعاتی دارد قطعا آن را امضا نمی‌کردند،‌افزود: وقتی این طرح مکتوب و توزیع شد نفر اول آقای عارف و نفر آخر آقای مطهری آن را امضا کرده بود؛ بنده با دقت و توجه کلمه به کلمه آن را خواندم تا ببینم پیام‌ آن چیست که به صورت عادی نیز مطرح نشده است و دیدم که این طرح بسیار مایه تعجب است لذا آماده بودم که اگر این طرح دوفوریتی مطرح شود حرف‌های مهمی را درباره آن بگویم.

*طرح فراکسیون امید در حد دوفوریتی نیست و حجت منطقی هم ندارد

این نماینده مجلس با اشاره به فلسفه طرح‌های دوفوریتی گفت: چنین طرح‌هایی که با آرای دو سوم نمایندگان تصویب می‌شود برای جلوگیری از یک خسارت و در راستای منافع عمومی است، یعنی باید آنقدر مهم باشد که به‌صورت دوفوریتی طرح شود و به شورای نگهبان اطلاع می‌دهند و شورای نگهبان در مجلس حضور پیدا می‌کند و کلیات آن مطرح و جزئیاتش نیز در یک جلسه دیگر بررسی می‌شود و شورای نگهبان ظرف 10 روز پاسخ می‌دهد، در حالی که طرح اخیر فراکسیون امید به هیچ عنوان در حد و اندازه دوفوریتی نیست.

وی تصریح کرد: پیام این طرح این است که اگر جلسه و نشستی چه با مجوز و چه بی‌مجوز برگزار شود چنانچه فردی نه تنها به قصد تشنج و به هم ریختن جلسه بلکه حتی اگر به قصد خودنمایی سوالی را مطرح کند و به طور مثال به سخنران بگوید این حرف شما غلط است نیروی انتظامی باید او را دستگیر کرده و تحویل دستگاه قضایی دهد تا به 6 تا یک سال زندان محکوم شود.

کوهکن با بیان اینکه هزاران سخنرانی در مساجد و تکایا برگزار می‌شود که احتیاجی به مجوز ندارد، یادآور شد: پس از انقلاب جلسات مختلفی برگزار شده که مردم در آن سوال مطرح کرده‌اند و قرار نیست که ما دهان مردم را ببندیم و اگر کسی به نماینده مجلس یا وزیر دولت اعتراضی دارد نباید طوری رفتار شود که جرأت حرف زدن نداشته باشند حتی اگر این کار به قصد خودنمایی انجام شود.

*شعار «زنده‌باد مخالف من» اصلاح‌طلبان چه شد

نایب‌رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطرنشان کرد: سوال ما این است که شعار زنده‌باد مخالف من چه شد و هنر اینکه می‌خواستند مخالف را به منتقد و سپس به موافق تبدیل کنند کجا رفت، مگر می‌شود بدون شنیدن حرف‌های مختلف این کار را انجام داد؟

وی ادامه داد: بنده واقعا برای دوستانی که از کنار گود می‌نشینند و قضاوت می‌کنند متأسف هستم چرا که همین جماعت فتنه سال 88 را مشروع می‌دانند و مدعی هستند که اتفاقات آن سال هزینه‌های آزادی است اما اگر خودشان در جلسه‌ای صحبت کنند و فردی به هر دلیلی از آنها سوال کند باید زندانی شود که این واقعا عجیب است.

کوهکن خطاب به اصلاح‌طلبان گفت: شما باید جوری رفتار کنید که اگر دولت موافق یا مخالف شما سر کار باشد زوایای حرف‌ها و نظرات‌تان تفاوتی نداشته باشد بنابراین اصلاح‌طلبان باید به شعارهای گذشته که از طریق آنها رأی آوردند توجه کنند.

*طرح دو فوریتی فراکسیون امید برای منع سوال لکه ننگ است

نایب‌رئیس جبهه پیروان گفت: به مردم می‌گوییم که چشمان خود را باز کنند و ببینند چه کسانی معتقدند اگر کسی حرفی را به قصد خودنمایی هم زد از نگاه فراکسیون امید باید در دهان او سرب ریخت و از 6 ماه تا یکسال او را زندانی کرد بنابراین نباید به راحتی از کنار چنین طرحی گذشت و این یک لکه ننگی برای چنین تفکری است.

*صداوسیما برای این طرح مناظره برگزار کند

وی با بیان اینکه این مسئله یک مقاله در یک نشریه نبوده بلکه یک طرح از سوی نمایندگان مجلس بوده که نه به صورت عادی بلکه دوفوریتی مطرح شده است، افزود: اگر این طرح اصلاح نشود کشور ضرر خواهد کرد بنابراین رسانه‌ها باید به این موضوع بپردازند و صدا و سیما باید در این زمینه مناظره برگزار کند تا ببینیم با چه حجت و دلیلی اصلاح طلبان فراکسیون امید حاضر شدند به سمت بستن دهان منتقدان بروند و برای آن مجازات سنگین تعیین کنند.

ارسال نظر: