مقدسی در موافقت با استیضاح آخوندی:

استیضاح جراحی است که به قوام دولت می‌انجامد/ عدم توجه به ساخت داخل و رفع بیکاری مهمترین محورهای استیضاح است

کدخبر: 2088105

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه استیضاح جراحی است که به قوام و ثبات در دولت می‌انجامد، گفت: عدم توجه به ساخت داخل، عدم پاسخگویی به مطالبات اجتماعی و رفع بیکاری از محورهای استیضاح وزیر راه و شهرسازی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سیدمهدی مقدسی در نشست علنی امروز (یکشنبه، یکم اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی،در موافقت با استیضاح وزیر راه و شهرسازی پیرامون بند (1) استیضاح مبنی بر پاسخگویی وزیر به مطالبات اجتماعی گفت:استیضاح به معنی نادیده گرفتن خدمات دولت نیست؛بلکه براساس منطق و عقلانیت مطرح شده است.این موضوعات نیز به معنای مواضع فراکسیونی نباید قلمداد شود بلکه مباحثی جهت دفاع از حقوق ملت است.

نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در همه دنیا بعد از وقوع حادثه‌ای بالاترین مقام مربوطه از مردم عذرخواهی می‌کند؛اما آقای آخوندی پس از اتفاق اخیر در مسیر تهران- مشهد می‌بایست استعفا دهد؛نه آنکه همه مسئولیت متوجه ایشان شود،بلکه برای آلام و دردهای مردم این کار باید انجام می شد.

وی افزود:وادارکردن مدیرعامل راه آهن به استیضاح اقدام درستی نبود و بهتر بود این کار توسط وزیر راه و شهرسازی انجام شود.

مقدسی،بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون اقتصاد مقاومتی و توجه به ساخت داخل را به عنوان یکی از اصول سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی یادآور شد و گفت: رفع بحران بیکاری جزو مطالبات مردم است؛ هم اکنون نیز بعد از گذشت 11 ماه از سال جاری همه قوای سه‌گانه باید گزارش عملکرد خود پیرامون اقتصاد مقاومتی را به مقام معظم رهبری ارائه دهند؛در صورتی که وزیر راه و شهرسازی در این زمینه کوتاهی‌هایی را مرتکب شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی توجه به ساخت داخل را راهکاری برای رفع معضل بیکاری دانست و تصریح کرد: بارها به وزیر راه و شهرسازی تذکر دادم که امکان ساخت واگن باری در کشور وجود دارد،بنابراین باید از واردات و خرید از کشورهای دیگر جلوگیری شود.وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با حضور در استان مرکزی اعلام کرد که اگر واگن وارد شود،مقابل ریل خواهد ایستاد.

مقدسی افزود:چرا دو وزیر حرف‌های دوگانه را مطرح می کنند و چرا وزیر راه و شهرسازی، وزیر صنعت، معدن و تجارت را دور زده و با ارائه نامه‌ای به رئیس جمهور تقاضای واردات واگن را مطرح می‌کند در صورتی که ظرفیت شرکت‌های واگن سازی اراک مانند "هپکو" و "پارس" بسیار بالا است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با وجود واردات واگن ،حداقل وزیر می‌توانست سهم واحدهای داخلی را جهت احیاء بپردازد.متأسفانه عدم توجه به این موضوع سبب شده 140 دستگاه از 600 دستگاه درخواست شده وارد کشور شود.

وی یادآور شد:آخوندی در پاسخ به سوال اینجانب مبنی بر علت پیگیری واردات واگن گفته است؛"واردات موضوعی است که به بهره برداران خصوصی مرتبط است"؛ این به معنی عدم پاسخگویی به مطالبات مردم است.

مقدسی افزود: وزیر راه و شهرسازی همچنین قرارداد 10 فروند کشتی جهت خرید از کره را نیز منعقد کردند؛در صورتی که در داخل امکان حداقل ساخت 8 کشتی وجود دارد،خرید ماشین‌آلات سنگین نیز از دیگر موضوعات است که علیرغم دستور ایشان برای خرید ماشین آلات راهداری از شرکت "هپکو" مسکوت مانده است.

این نماینده مردم درمجلس دهم معتقد است درحادثه قطار تهران - مشهد نیز می بایست با ادبیات مناسب با مردم صحبت شود نه آنکه وضعیت آنها به بیمه موکول شود، علاوه بر این بحران بیکاری نیز دیگر معضلی است که با ارائه ساز و کار مناسب و هماهنگی در دولت می‌بایست حل می‌شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه استیضاح جراحی در دولت است که سبب قوام و ثبات دولت می‌شود، گفت: مسائل باید تذکر داده شود تا مرتفع و حل شده البته صرف نظر از استیضاح هم دولت باید به ساخت داخل و ساماندهی نحوه پاسخگویی توجه داشته و در دستور کار خود قرار دهد.

ارسال نظر: