محسن هاشمی:

تلاش برای تحکیم وحدت و همدلی از ویژگی‎های بارز آیت‌الله هاشمی ‌بود

کدخبر: 2088227

فرزند ارشد مرحوم آیت‌الله ‎هاشمی رفسنجانی تلاش برای تحکیم وحدت تلاش و همدلی را یکی از ویژگی‌های بارز شخصیتی آن مرحوم عنوان کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: محسن هاشمی رفسنجانی عصر امروز در آیین گرامیداشت چهلمین روز درگذشت آیت‎ الله هاشمی رفسنجانی که در سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان گرگان برگزار شد، با بیان اینکه از حضور در گرگان و چهلمین روز در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در گرگان خرسند هستم، اظهار داشت: از همدردی شما فرهیخنتگان که سبب تسکین دردهای مردم و خانواده ما شدید، قدردانی می‌کنم.

وی افزود: همانطور که می‌دانید آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال 1313 در روستای بهرمان به دنیا آمدند و در 14 سالگی مانند همه روستائیان فعالیت کشاورزی را داشتند و پس از این سن تصمیم گرفتند به قم بروند و در منزلی همسایه امام خمینی(ره) بود.

محسن هاشمی رفسنجانی گفت: از آنجاست که پدرم با منش و راه امام خمینی(ره) آشنا می‌شوند و نخستین ماموریتی که می‌دهند تحقیق و گوش دادن مذاکرات مجلس در خصوص طرح کاپیتولاسیون بود.

فرزند ارشد مرحوم آیت الله ‎هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: پولی پرداخت می‌کنند تا رادیو بخرند و اطلاعات را از رادیو و روزنامه جمع آوری می‌کردند تا در اختیار امام خمینی(ره) بگذارند و پس از سال‌های 42 تا انقلاب فعالیت ممتدی را برای انقلاب اسلامی دنبال کردند و برای این تلاش 7 بار زندان افتادند و در خانواده سعی می‌کردند در مورد آن حرفی نزنند.

فرزند ارشد هاشمی رفسنجانی افزود: آیت الله هاشمی در هر زمانی که برای انقلاب اسلامی مشکلی پیش می‎آمد از هیچ تلاشی دریغ نمی‎کرد.

محسن هاشمی، مرحوم هاشمی برای تحکیم وحدت تلاش و همدلی را یکی از ویژگی‌های بارز شخصیتی آن مرحوم دانست و گفت: خوشبختانه نمونه این وحدت را در استان گلستان سراغ داریم.

ارسال نظر: