کاتب در موافقت با کلیات بودجه سال ۹۶:

بودجه دفاعی کشور در سال آینده ۲۱ درصد افزایش می‌یابد

کدخبر: 2088273

نماینده مردم گرمسار در مجلس گفت: بودجه دفاعی کشور در سال ۹۶ نسبت به سال جاری ۲۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه دوم اسفند) پارلمان در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال 96 گفت: در بودجه سال آینده به شهرستان‌ها و استان‌ها توجه ویژه‌ای شده، به طوری که اعتبارات آنها به منظور توسعه و توازن منطقه‌ای 40 درصد نسبت به امسال افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: در سال 96 پیش‌بینی کرده‌ایم که رشد اقتصادی 7.6 درصد، رشد سرمایه‌گذاری 12.3 درصد و نرخ تورم 7.3 درصد و رشد نقدینگی نیز 20 درصد باشد.

کاتب با بیان اینکه بیشترین تغییر را در بودجه سال 96 در بخش درآمدهای نفت و گاز لحاظ کرده‌ایم، اظهار داشت: خوشبختانه درآمدهای مالیاتی از 86 هزار میلیارد تومان به 99 هزار میلیارد تومان رسیده که 14 درصد نسبت به بودجه سال 95 افزایش یافته، البته این افزایش درآمدهای نفتی برای شرکت‌های دولتی است و از مردم کمتر مالیات کسر می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس بودجه سال 96، تملک دارایی 57 هزار میلیارد تومانی در بودجه امسال را به 72 هزار میلیارد تومان رسانده‌ایم که 26 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه 1440 میلیارد تومان از بودجه‌های ارزش افزوده به بخش ورزش و جوانان اختصاص یافته، افزود: از این مبلغ 740 میلیارد تومان آن به بودجه ورزش استان‌ها اختصاص یافته است.

کاتب اضافه کرد: در بودجه سال 96 فروش اوراق مشارکت را نسبت به سال 95 کاهش داده‌ایم، 15 هزار میلیارد تومان در بودجه سال 96 به تملک دارایی کشور اضافه شده که عمدتا برای تکمیل پروژه‌های عمرانی اختصاص می‌یابد که 35 درصد آن نسبت به امسال افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بخش تقویت بنیه دفاعی 21 درصد نسبت به سال 95 افزایش یافته است، اظهار داشت: در بخش محیط زیست نیز شاهد افزایش 33 درصدی اعتبارات در بودجه سال 96 هستیم. برای اولین بار یک هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در بخش اشتغال در نظر گرفته شده که معتقدیم هر چه به این بخش کمک کنیم باز هم کم است.

نماینده مردم گرمسار در مجلس با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان مجلس مبنی بر تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی، گفت: ما در حال حاضر نیز با توجه به اینکه در شرایط رکود و بحران قرار داریم و کارکرد صندوق توسعه ملی نیز در شرایط بحران و رکود است، از این صندوق مبلغ 1300 میلیارد دلار به بخش تقویت بنیه دفاعی اختصاص داده‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود نمایندگان مجلس اهتمام ویژه‌ای به تصویب کلیات لایحه بودجه سال 96 داشته باشند.

ارسال نظر: