هلال احمر نیازمند نوازش است نه خراش

کدخبر: 2088477

نگاه بشر دوستانه در ارائه خدمات، نوع دوستی واحترام متقابل، تلاش برای کاهش آلام انسانها و... از جمله اهداف مهم جمعیت هلال احمر به شمار می آید.

به گزارش نسیم آنلاین ، حضور و مشارکت فعال در امداد رسانی به آسیب دیدگان به هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه وبحرانهای گوناگون در عرصه های داخلی وخارجی، تلاش برای بهسازی و ارتقاء زندگی آحاد جامعه ،پیش بینی برنامه های متعدد برای اقشار مختلف وبه خصوص جوانان وارائه خدمات مناسب دارویی ومشارکت در برنامه های ملی حوزه بهداشت وسلامت و... از جمله خدمات گسترده جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از جمعیتهای نمونه در منطقه وسطح جهان است .

مجموعه این خدمات و فعالیت های گسترده جمعیت هلال احمر در عرصه های مختلف به ویژه در بحث درمان وبهداشت و امداد رسانی ضرورت حل مشکلات مالی و بودجه ای هلال احمر را تاکید دارد، به گواه همه کارشناسان و نمایندگان مجلس شرایط بودجه ای هلال احمر مناسب نبوده و این نهاد مردمی در وضعیت احتضار به سر می برد درحالیکه عده ای با علم به این موضوع با چشم پوشی از واقعیت ها به دنبال تخریب این نهاد هستند .

بدیهی است که هلال احمر چه وظایف خطیری بر دوش دارد ودر شرایط سخت و بحرانی باید بتواند به بهترین نحو وظایف خود را انجام دهد. بنابراین کارشناسان خبره و با تجربه این نهاد مردمی برای محاسبات و برآوردهای خود دلایلی قانع کننده دارند و شاید تلاش آنها برای درگیرنکردن خود با مباحثات سیاسی با گروه ها و جریانات آلوده به مطامع شخصی، عاملی شده است که عده‌ای هر از چندگاهی به راحتی دست به تخریب این نهاد مردمی و مدیران زحمتکش آن بزنند .

شاید لازم باشد یادآوری کنیم که حمایت از هلال احمر و حل مشکلات بودجه ای یک شعار سطحی نیست که چنین راهکارهایی علاج درد آن باشد. شایدهمین نوع نگاه بی ریشه عاملی شده که امروز این نهاد امدادرسان در شرایط حاد بودجه ای به سر ببرد .

اینکه در شرایطی که مردم گرفتار بحران های غیر مترقبه از قبیل سیل و ریز گرد و .. هستند را به راحتی فراموش کنیم و هر مسئله کوچکی را در بوق و کرنا نماییم یک رفتار خیرخواهانه و عاقلانه ارزیابی نمی شود.

لذا در این مقطع حساس که کشور با تغییرات شرایط اقلیمی نیاز به برنامه ریزی صحیح برای جلوگیری از تداوم بحران های غیر مترقبه است، هلال احمر بیش از گذشته نیاز به حمایت و همدلی همه دستگاه ها دارد همانگونه که رهبر معظم انقلاب روز گذشته در جلسه درس خارج خودشان نسبت به مشکلات مردم خوزستان ابراز نگرانی کردند وظیفه همه ماست که امروز برای حل مشکلات مردم نهادهای امدادرسان کشورمان را مورد حمایت قرار دهیم.

ارسال نظر: