یکی فعال حوزه تولید کاشی و سرامیک:

رکود در مسکن صنعت کاشی و سرامیک را در آستانه ورشکستگی قرار داد!

کدخبر: 2088486

کاشانی گفت: یکی از چالش های اساسی ما در این حوزه به رکود حاکم بر بازار مسکن معطوف می شود که به تبع رونق را از فعالیت در این عرصه سلب کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین » روزبه کاشانی یکی از فعالان حوزه تولید کاشی و سرامیک، با اشاره به وجود مشکلاتی عدیده و جدی در مسیر فعالیت عرصه تولید کاشی و سرامیک در کشور، اظهار داشت: یکی از چالش های اساسی ما در این حوزه به رکود حاکم بر بازار مسکن معطوف می شود که به تبع رونق را از فعالیت در این عرصه سلب کرده است.

وی افزود: مشکلات نقدینگی از دیگر چالش هایی است که روند تولید و فعالیت در حوزه کاشی و سرامیک را تحت الشعاع قرار داده و در شرایطی که کمبود نقدینگی بر فعالیت های این بخش سایه افکنده ، تولید کنندگان نیز به ناچار علاوه بر کاهش ظرفیت های تولید، تلاش می کنند هزینه های مربوطه را به حداقل ممکن کاهش دهند.

کاشانی عنوان کرد: برای حصول این امر (کاهش هزینه ها) ،گرایش به مواد اولیه کم کیفیت، تشدید می شود و قاعدتاً در چنین شرایطی کیفیت محصولات نیز با اُفت و تنزل مواجه خواهد شد.

این فعال حوزه تولید کاشی و سرامیک گفت: تردیدی وجود ندارد در شرایطی که کیفیت محصولات کاهش می یابد، عرصه برای رقابت در بازارهای جهانی نیز محدود می شود و به عبارتی، فرصت ها و ظرفیت های اقتصادی در بازارهای جهانی و نقش آفرینی فعالان این عرصه (در ایران) تحت الشعاع قرار می گیرد.

کاشانی گفت: یکی از کانون های اصلی صادرات کاشی و سرامیک ایرانی کشور عراق است اما متأسفانه تحرکات تروریست‌ها و گروه تکفیری موسوم به داعش، باعث تحمیل خساراتی جدی در عرصه عمرانی این کشور شده و عملاً تقاضا برای واردات کاشی و سرامیک تولیدی ایران به این منطقه نیز در مقایسه با گذشته با اُفتی جدی مواجه شده است.

ارسال نظر: