"نبیه بری" در ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین:

کشورهای اسلامی سفارتخانه‌های خود را در واشنگتن تعطیل کنند

کدخبر: 2088510

رئیس مجلس لبنان با یادآوری اینکه آمریکا شدیداً از اقدامات رژیم‌صهیونیستی در شهرک‌سازی‌ها حمایت می‌کند، گفت: کشورهای اسلامی باید در پاسخ سفارتخانه‌های خود را در واشنگتن تعطیل کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "نبیه‌ بری"، رئیس مجلس لبنان، امروز سه‌شنبه سوم اسفند در نوبت صبح روز اول ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین که در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران به علت حمایت از سه مثلث ارتش، مردم و مقاومت در لبنان گفت: پس از توافق «سایس ـ ‌پیکو» نقشه‌های شومی علیه ملت‌های منطقه تحت عنوان «خاورمیانه جدید» با هدف ایجاد هرج و مرج‌ شکل گرفت.

وی ساخت شهرک‌ها در سرزمین‌های اشغالی را بالاترین شکل تروریسم دولتی خواند و اظهار داشت: رژیم‌ اشغالگر قدس به قطعنامه‌های شورای امنیت وقعی نمی‌نهد و اخیراً تصویب شده که هشت هزار 806 شهرک در مناطق اشغالی ایجاد شود.

نبیه بری با یادآوری اینکه آمریکا به شدت از اقدامات رژیم‌صهیونیستی در شهرک‌سازی‌ها حمایت می‌کند، گفت: فشارهایی که به مردم فلسطین وارد می‌شود تنها برای قرار دادن سه راه در مقابل آنهاست؛ خودکشی، تسلیم شدن و یا فرار.

وی با تاکید بر اینکه انتقال سفارتخانه‌ها به سرزمین‌های اشغالی از سوی رژیم‌صهیونیستی با هدف از بین بردن روند صلح انجام شده و یک نقشه است، بیان داشت: کشورهای اسلامی باید در پاسخ به آمریکا که از این اقدام رژیم اشغالگر قدس حمایت کرده، سفارتخانه‌های خود را در واشنگتن تعطیل کنند.

نبیه‌ بری با تأکید بر ایجاد اجماع میان کشورهای اسلامی در قبال مسئله فلسطین خاطرنشان کرد: آتش در خاورمیانه از فلسطین آغاز شده و در فلسطین نیز باید خاتمه یابد.

رئیس مجلس لبنان خواهان یکپارچگی فلسطینیان برای مقابله با رژیم‌ اشغالگر قدس شد.

ارسال نظر: