معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا خبر داد:

بهره‌گیری از ۱۲۰۰ پزشک نیروهای مسلح برای معاینه اولیه مشمولان

کدخبر: 2088850

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: سازمان وظیفه عمومی با ۱۲۰۰ پزشک، از بین پزشکان نیروهای مسلح در سطح کشور به منظور معاینه اولیه مشمولان قرارداد همکاری امضاء کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از سایت پلیس، سرهنگ نجف حمید زاده، معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: در راستای بهینه‌سازی موضوع معاینه اولیه مشمولان خدمت سربازی، سازمان وظیفه عمومی با 1200 پزشک، از بین پزشکان نیروهای مسلح در سطح کشور، قرارداد همکاری امضاء کرده است.

وی در خصوص انتخاب پزشکان نیروهای مسلح در معاینه اولیه مشمولان، بیان کرد: پزشکان نیروهای مسلح به لحاظ موقعیت شغلی خود به آیین نامه معافیتهای پزشکی تسلط داشته، همچنین دسترسی وظیفه عمومی به این افراد، از نظر اجرای برنامه های آموزشی و نظارت بر عملکرد آنان آسان تر است.

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا خاطرنشان کرد: به منظور ارائه تسهیلات بیشتر به مشمولان، درحال حاضر در سطح استان تهران ارتباط دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) با پزشکان معاینه اولیه به صورت الکترونیکی است که در صدد ایجاد و توسعه این نوع شبکه ارتباطی برای پزشکان معاینه اولیه در سراسرکشور هستیم.

وی ادامه داد: برای انجام معاینه اولیه، مشمولان از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) به پزشک معاینی که به محل سکونت فرد نزدیک باشد معرفی و پس از تکمیل فرم خود اظهاری و معاینه توسط پزشک، نتیجه به دفاتر مذکور ارسال می شود.

معاون مشمولان و امور معافیت‌های این سازمان گفت: در صورتی که مشمول به نظر پزشک معاینه اولیه اعتراض داشته باشد، طبق برگ خود اظهاری، درخواست وی در شورای پزشکی وظیفه عمومی بررسی می‌شود.

سرهنگ حمیدزاده در خاتمه تصریح کرد: در شهرستان‌های کوچکی که دسترسی به پزشک نیروهای مسلح وجود ندارد، برای انجام معاینه اولیه مشمولان از پزشکان غیر نظامی مجرب و خوش نام استفاده می‌شود.

ارسال نظر: