امیر اسماعیلی:

شئ نورانی مشاهده شده در آسمان مخزن سوخت موشک ماهواره‌بر بود

کدخبر: 2088911

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: شئ نورانی مشاهده شده در آسمان کشور متعلق به مخزن سوخت موشک ماهواره‌بر فالکن ۹ شلیک شده از یک پایگاه‌ آمریکایی بود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، امیر فرزاد اسماعیلی امروز در گفتگو با فارس در رشت با اشاره به شئ نورانی مشاهده شده در آسمان ایران و برخی از کشورهای دیگر اظهار کرد: کسی که از سطح افق شئ نورانی مذکور را مشاهده می‌کرد این احساس را داشت که ارتفاع آن بسیار پایین بوده و افرادی که از پایین آن را دیدند فکر می‌کردند ارتفاع آن بسیار بالاست.

وی ادامه داد: شئ نورانی مذکور مخزن سوخت ماهواره‌بر فالکن 9 بود که از یک پایگاه آمریکایی شلیک شد و از روی آسیا عبور کرده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه مخزن سوخت موشک ماهواره‌بر مذکور با سرعت 1.5 ماخ از آن جدا شد، بیان کرد: مخزن سوخت مذکور در حال سوختن از روی آسیا عبور کرده است.

اسماعیلی، ارتفاع مخزن جدا شده از موشک ماهواره‌بر فالکن 9 را نزدیک به جو عنوان کرد و افزود: مخزن جدا شده خطری برای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای دیگر نداشته است.

وی با اشاره به شلیک یک موشک قاره‌پیما توسط کشور روسیه در سال گذشته، خاطرنشان کرد: موشک مذکور در استان‌های گیلان، آذربایجان و جنوبی ایران و کشورهای شرقی رؤیت شد و این حرکت‌ها عبور سالم است و عبور مخاطره‌آمیز نیست.

*عبور روزانه 1800 پرواز خارجی از آسمان ایران

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در ادامه به توان دفاعی کشور اشاره کرد و گفت: روزانه بیش از یک‌هزار و 800 فروند هواپیمای مسافربری اروپایی و خارجی از فراز کشور جمهوری اسلامی ایران با امنیت کامل عبور می‌کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه تعداد 440 هزار پرواز از آسمان جمهوری اسلامی ایران در سال 94 انجام شده است، تصریح کرد: تعداد بسیاری رزمایش و شلیک موشک در کنار عبور هواپیماهای کشورهای دیگر در کشور داشتیم.

وی از اخطار به تعداد بسیاری از هواپیماهایی که قصد تعدی، تجاوز و جمع‌آوری اطلاعات از آسمان ایران را داشتند، خبر داد و یادآور شد: آسمان جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین فضا توسط سازمان بین‌المللی ایکائو در خاورمیانه شناخته شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با تأکید براینکه تمام هواپیماهای عبوری از فراز جمهوری اسلامی ایران باید اجازه عبور دریافت کنند، اظهار کرد: اگر هواپیمایی بدون اجازه و با زورگویی بخواهد از آسمان ایران عبور کند پدافند هوایی مماشات نمی‌کند.

اسماعیلی به استقرار سیستم‌های بومی پدافند هوایی در 3 هزار و 700 نقطه در کشور اشاره کرد و افزود: در مدت هشت سال تشکیل قرارگاه پدافند هوایی سیستم‌های مذکور نصب شده است.

وی با بیان اینکه تمام سیستم‌های پدافند هوایی کشور توسط جوانان ایرانی ساخته شده است، تصریح کرد: اگر می‌خواستیم تمام سامانه‌ها را از نقاط مختلف دنیا خریداری کنیم نمی‌توانستیم آن را انجام دهیم اما با تلاش متخصصان داخلی این امر تحقق پیدا کرده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) در پایان، ارتش و سپاه را دو بال خدمتگزار مردم خواند و بیان کرد: ارتش و سپاه در قرارگاه پدافند هوایی در کنار مردم افتخار ایجاد آسمانی امن را کسب کردند زیرا این آسمان متعلق به ملت ایران است.

ارسال نظر: