لاریجانی در گفتگو با روزنامه الخبر الجزایر:

مخالفت غرب با انرژی صلح آمیز هسته‌ای ایران به‌علت نوع مواضع جمهوری اسلامی در قبال فلسطین بود

کدخبر: 2089007

رئیس مجلس گفت: زمانی در مذاکرات هسته‌ای یکی از رجال غربی مطلبی را به من گفت با این مضمون که چون شما موضع مقاومت در قبال مسأله فلسطین دارید ما در زمینه انرژی هسته‌ای موضع گیری علیه شما داریم.

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی حمایت انتفاضه مردم فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه «الخبر» الجزایر پرداخت و در پاسخ به این سوال که آیا ایران در خصوص ایستادگی سر مسأله فلسطین دچار هزینه شده است، یا خیر گفت: همین طور است؛ ما فشارهای زیادی را در این خصوص متحمل شدیم.

رژیم صهیونیستی در دخالت در مسأله فلسطین حریص شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی بر همین اساس به زمان مذاکرات هسته ای اشاره کرد و یادآور شد: زمانی در مذاکرات هسته ای یکی از رجال غربی مطلبی را به من گفت با این مضمون که چون شما موضع مقاومت در قبال مسأله فلسطین دارید ما در زمینه انرژی هسته ای موضع گیری علیه شما داریم.

وی در ادامه در خصوص پراکندگی کشورهای اسلامی و قدرت یابی اسرائیل از این منظر، عنوان کرد: پراکندگی و بحران های ترویستی در کشورهای اسلامی باعث شده رژیم صهیونیستی در دخالت در مساله فلسطین حریص شده و به عامل محرکی برای افزایش و دامن زدن به مسائل داخلی کشورهای مسلمان تبدیل شود چنانچه خود سران رژیم صهیونیستی، حمایت ها از جبهه النصره را اعلام کردند.

غرب به دنبال ایرانِ مصرف‌کننده است

رئیس قوه مقننه در ادامه در پاسخ به این پرسش خبرنگار روزنامه الخبر درخصوص دشمنی غرب با جمهوری اسلامی بعد از وقوع انقلاب، اظهار داشت: البته تمام کشورهای غربی در این موضع گیری یک جور نیستند ولی کشورهای بزرگ این وضع را دارند.

لاریجانی در خصوص علت آن، تشریح کرد: علت این است که ایران نمی خواهد استقلال خود را از دست بدهد و می خواهد روی پای خود بایستد لذا غرب می گوید انقلاب کردید اما کار ما را انجام دهید و موضع خود نسبت به فلسطین را تغییر دهید، از طرفی هم آنها می خواهند در مسائل تکنولوژیک صرفا مصرف کننده باشیم در حالی که قصد داریم مستقل باشیم.

تحریم‌ها، ضرر مقطعی و فواید طولانی مدت داشت

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی هزینه استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را می دهد که البته بی فایده نبوده است، خاطرنشان کرد: تحریم ها باعث شده خودمان روی تکنولوژی ها کار کنیم و حتی اگر تحریم ها ضررهای مقطعی برای ما داشت اما فواید طولانی مدت هم داشت از این رو در مسیر خود مصر هستیم.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر: