همزمان با ایام فاطمیه

پیکر ۲۰ شهید گمنام در سراسر هرمزگان تشییع و به خاک سپرده می‌شود

کدخبر: 2089150

همزمان با ایام فاطمیه، ۲۰ شهید گلگون‌کفن ۸ سال دفاع مقدس در سراسر استان هرمزگان تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار حمید سرخیلی امشب در گفتگو با فارس در بندرعباس اظهار کرد: پیکر پاک 20 شهید گمنام دوران دفاع مقدس صبح روز سه‌شنبه از طریق پرواز تهران وارد استان هرمزگان و شهر بندرعباس می‌شوند و در آن‌جا مورد استقبال رسمی مردم و مسؤولان و فرماندهان نظامی قرار می‌گیرند.

وی افزود: مراسم اصلی تشییع پیکر این شهدای عزیز در ساعت 15 روز سه‌شنبه از جایگاه شهدای گمنام بندرعباس در مجاورت مسجد جامع بندرعباس (مصلی) تا امامزاده سید مظفر با حضور باشکوه مردم برگزار می‌شود و مراسم نماز مغرب و عشا و مداحی نیز در جوار امامزاده سید مظفر و پیکر شهدا برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان عنوان کرد: پیکر پاک این شهدا پس از تشییع در بندرعباس به نقاط مختلف استان برای خاکسپاری منتقل خواهد شد.

سردار سرخیلی گفت: محل خاکسپاری این شهدا نیز در بخش‌های تازیان، فین، تخت و شمیل از توابع بندرعباس، بندر مقام و کوشکنار، چهواز از توابع شهرستان پارسیان، روستای کشپیری (والی‌شهر) از توابع شهرستان میناب، شهر سردشت از توابع شهرستان بشاگرد در نظر گرفته شده است که بعد از تشییع به این مناطق منتقل می‌شوند.

وی همچنین اضافه کرد: دو تن از شهدای گمنام نیز در شهرک مسکونی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در بندرلنگه به خاک سپرده می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان درباره محل کشف پیکر این شهدای والامقام نیز تصریح کرد: این شهدا در حدود سنی 17 تا 26 سال هستند که در عملیات‌های خیبر، کربلای 5 و کربلای 4 در جزایر مجنون و شلمچه به شهادت رسیده‌اند و اکنون پیکر پاک‌شان پس از سال‌ها با انجام عملیات تفحص کشف شده است.

ارسال نظر: