باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین:

مجلس باید اشکالات گرفته شده توسط مجمع تشخیص درباره کلیات برنامه ششم توسعه را رفع کند

کدخبر: 2089163

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید اشکالات گرفته شده توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کلیات برنامه ششم توسعه را رفع کند که اگر این اقدام صورت نگیرد تبدیل به قانون نخواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین امشب (شنبه) در نشست ماهانه این تشکل سیاسی صنفی به برگزاری اولین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین علت شکست اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 وجود تفرقه و تعدد نامزدهای انتخاباتی بود.

وی اظهار امیدواری کرد: ان‌شاءالله در انتخابات ریاست جمهوری دور دوازدهم بتوانیم موفق شویم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین به نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: روز پنج‌شنبه هفته گذشته برای نخستین‌بار مجمع بزرگی از بدنه جریان اصولگرایی و انقلابی کشور در کنار هم قرار گرفتند و اعضای شورای مرکزی را انتخاب کردند.

باهنر گفت:‌ در این مجمع اساسنامه پس از بحث و بررسی مورد تصویب اعضا قرار گرفت که کار بزرگی بود اما بدون عیب و نقص هم نبود.

وی اظهار امیدواری کرد: ان‌شاءالله جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی همه گروه‌های اصولگرایی را پوشش دهد و این کار باید آرام آرام حالت پخته به خود بگیرد و با عیب و نقص کمتری همراه باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد:‌ حرکت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی می‌تواند پایه و اساس تشکیلاتی شود که علاوه بر موفقیت در انتخابات سال 96 در راستای منافع نظام و مصلحت کشور نیز گام‌های استوار بردارد.

باهنر با اشاره به اعلام اسلامی 10 نامزد نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در نخستین مجمع این تشکل گفت: قرار است که نتایج انتخاب 10 کاندیدای نهایی از بین 21 نفر باقیمانده فعلاً رسانه‌ای نشود.

وی ادامه داد: اجلاس آینده جبهه نیروهای انقلاب اسلامی احتمالاً در فروردین ماه 96 برگزار می‌شود و قرار شده از میان 10 نامزد اولیه 5 نفر به صورت نهایی مشخص شوند و شورای مرکزی جبهه از میان آنان یک نامزد نهایی را معرفی کند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تأکید کرد:‌این احتمال نیز وجود دارد که علاوه بر نامزد نهایی یک نفر نیز به عنوان رزرو برای حوادث غیرقابل پیش‌بینی نیز انتخاب شود.

باهنر با اشاره به بررسی برنامه ششم توسعه کشور در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ مجمع تشخیص مصلحت 14 تا 15 ایراد اساسی را به شورای نگهبان ارائه کرده و رئیس شورای نگهبان هم در نامه خود به مجلس ایرادات مجمع را ضمیمه کرده است.

وی تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید اشکالات گرفته شده توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کلیات برنامه ششم توسعه را رفع کند که اگر این اقدام صورت نگیرد تبدیل به قانون نخواهد شد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پایان گفت:‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام شاید از این پس به جای سیاست‌گذاری جدید به سمت نظارت دقیق سیاست‌های کلی برنامه‌های پنج‌ساله حرکت کند.

ارسال نظر: