اختصاصی «نسیم آنلاین»:

افزایش ۲۷۲ درصدی مطالبات سه بانک بزرگ بورسی تهران از دولت روحانی + نمودار

کدخبر: 2089171

دولت یازدهم به پایان راه خود نزدیک می‌شود، ولی هنوز خبری از رونق اقتصادی نیست. بخشهای مختلف اقتصاد کشور علی رغم وعده‌هایی که دولت مردان در طول ۳.۵ سال گذشته داده‌اند با مشکلات و مصائب زیادی دست به گریبان است که شبکه بانکی یکی از مهم‌ترین این بخش‌هاست.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین »: دولت یازدهم به پایان راه خود نزدیک می‌شود، ولی هنوز خبری از رونق اقتصادی نیست. بخشهای مختلف اقتصاد کشور علی رغم وعده‌هایی که دولت مردان در طول 3.5 سال گذشته داده‌اند با مشکلات و مسائل زیادی دست به گریبان است که شبکه بانکی یکی از مهم‌ترین این بخش‌هاست. امسال بانکها وضعیت بسیار اسف باری را داشتند به طوری که نمادشان در بورس مدتها بسته بود و بعد از بازگشایی نماد برخی از آن ها مانند بانک ملت و تجارت هم ضرر هنگفتی را به بازار سرمایه وارد کرد. اما بررسی ها از وضعیت بورس تهران نشان می دهد که در دولت یازدهم سه بانک بزرگ بورس تهران با افزایش 272 درصدی مطالبات خود مواجه شده اند. مطالبات بانکهای ملت، صادرات و تجارت از دولت در سال 1395 از 47 هزار میلیارد تومان عبور کرده است، این در حالی است که مجموع مطالبات بانکهای مذکور در سال 1392 رقمی بالغ بر 12 هزار و 600 میلیارد تومان بوده است.

مجموع مطالبات بانکهای ملت، صادرات و تجارت از دولت در سال 1388، 6346 میلیارد، در سال سال 1392، 12661 میلیارد، ( 99 درصد افزایش در 4 سال ) بوده ولی در سال 95 به 47163 میلیارد تومان رسید. بنابراین در سه سال 272 درصد افزایش یافت. این در حالی است که رئیس جمهور اولین کنفرانس مطبوعاتی خود بعد پیروزی در انتخابات 92 اعلام کرده بود که "همه بانکها را پر از پول میکنم، مردم همه سرمایه هایشان را به بورس بیاورند." باید دید دولتمردان تدبیر و امید چه پاسخی در خصوص این وضعیت اسف بار دارند؟

ارسال نظر: