ترقی در دیدار معاون وزیر ارتباطات بین‌المللی حزب کمونیست چین:

پکن از نفوذ خود برای جلوگیری از کشتار مسلمانان میانمار استفاده کند

کدخبر: 2089243

رئیس هیات اعزامی حزب موتلفه اسلامی به چین با تقدیر از حرکت دولت چین در حمایت از مسلمانان مظلوم میانمار، گفت: ما علاقه مندیم که پکن از نفوذ خود برای جلوگیری از کشتار مسلمانان آن کشور استفاده کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حمیدرضا ترقی رئیس هیات اعزامی موتلفه اسلامی به چین با «لی ژون» معاون وزیر ارتباطات بین‌المللی حزب کمونیست چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که در محل وزارت ارتباطات بین‌المللی حزب کمونیست چین در پکن انجام شد، حمیدرضا ترقی با اشاره به تحولات مهم و استراتژیک در روابط میان ایران و چین اظهار کرد: سفر رئیس‌جمهور، وزیر دفاع و سایر مقامات چینی به ایران و امضاء تفاهم‌نامه‌های جامعه راهبردی بین دو کشور، دستاورد ارزشمندی در روابط ایران و چین محسوب می‌شود.

وی سیاست چند جانبه‌گرایی و دفاع از مظومان جهان را عامل اصلی دشمنی آمریکا با ایران و چین قلمداد کرد و گفت: امیدواریم همانطور که ما با نیروهای مقاومت در غرب آسیا در حال بیرون کردن آمریکا از منطقه هستیم، چین نیز در شرق آسیا و در دریای چین مقابل نفوذ آمریکا بایستد.

رئیس هیات اعزامی حزب مؤتلفه اسلامی به چین اظهار کرد: جبهه مقاومت ایران، عراق، سوریه و حزب الله لبنان در شرایطی است که در چند ماه آینده بر داعش غلبه خواهد کرد و صلح و امنیت را دوباره به منطقه باز خواهد گرداند.

ترقی با اشاره به تحرکات آمریکا علیه جمهوری اسلامی گفت: علیرغم اینکه نیروهای رزمنده ما سالهاست در خط مقدم جبهه مبارزه با تروریسم می‌جنگند و به شهادت می‌رسند، باز هم آمریکایی‌ها ما را حامی تروریست خطاب می‌کند درحالی که آنها یکی از حامیان اصلی تروریسم در منطقه بشمار می‌روند.

وی در ادامه با اشاره به بدعهدی آمریکا پس از برجام و نقش سازنده چین در توافق هسته ای، تصریح کرد: علیرغم اینکه ما در تعهدات خود به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از برجام متعهد بودیم اما آمریکایی‌ها به تعهدات خود پایبند نیستند.

رئیس هیات اعزامی حزب مؤتلفه اسلامی به چین با تقدیر از حرکت دولت چین در حمایت از مسلمانان مظلوم میانمار تاکید کرد: ما به سهم خودمان از پناه دادن و پذیرش مهاجران مسلمان میانمار در چین تشکر می‌کنیم و علاقه‌مندیم چین از نفوذ خود برای جلوگیری از کشتار مسلمانان آن کشور استفاده کند.

در ادامه این دیدار «لی ژون»، معاون وزیر ارتباطات بین‌المللی حزب کمونیست چین با تأیید افزایش مناسبات و روابط میان کشورش و جمهوری اسلامی ایران گفت: بعد از سفر رئیس جمهور چین به ایران، روابط دوستانه دو کشور درحال گسترش است.

وی ایران را یک قدرت بزرگ منطقه‌ای با تأثیرات جهانی خواند و افزود: دولت چین بدنبال توسعه روابط با ایران است.

لی ژون با اشاره به مساله برجام گفت: برجام نه تنها به سود ایران است بلکه برای مجموع 6 کشور منافع مثبتی را در بردارد اما بعد از روی کار آمدن ترامپ در آمریکا و با توجه به گفتار و موضع‌گیری‌های وی، شاهد پدیده‌ای غیر قابل پیش‌بینی در باره برجام هستیم اما چین می‌خواهد با استفاده از روشهای خود تحقق برجام را دنبال کند.

معاون وزیر ارتباطات بین‌الملل حزب کمونیست چین، منافع مشترک ایران و کشورش را مقدمه‌ای برای صلح، ثبات، مبارزه با تروریسم و افراطی‌گرایی دانست.

گفتنی است در این جلسه درخصوص طرح‌های پیشنهادی طرفین بمنظور روابط دوجانبه میان حزب موتلفه اسلامی و حزب کمونیست چین گفتگو و تبادل نظر انجام گرفت و بر تعمیق و تقویت آن در چارچوب اسناد همکاری‌های مشترکی که بزودی مبادله می‌شود، تاکید شد.

ارسال نظر: