حسن عباسی در جمع خبرنگاران:

آشتی ملی ترفندی برای ایجاد فتنه پیش از انتخابات است

کدخبر: 2089324

رئیس اندیشکده یقین گفت: بحث آشتی ملی ترفندی است که اگر فتنه در سال ۸۸ بعد از انتخابات رقم خورد، این بار پیش از انتخابات انجام شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حسن عباسی عصر امروز در حاشیه اختتامیه چهارمین دوره جشنواره افسران جوان جنگ نرم در جمع خبرنگاران استان زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در زنجان در رابطه با مطرح شدن بحث آشتی ملی در کشور، اظهار کرد: آشتی ملی در جامعه‌شناسی سیاسی در سه مورد صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: آشتی ملی زمانی که بین حکومت و ملت شکاف ایجاد شده، زمانی که مانند وضعیت کنونی سوریه قومیت‌ها سیستم را متلاشی کردند و در زمان تقابل جناح‌های مختلف سیاسی انجام می‌شود.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر اینکه در جمهوری اسلامی در حال حاضر هیچ فردی قهر نیست، اضافه کرد: دو جناح اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا نیز در حال حاضر دو قوه کشور را برعهده دارند، پس بخش تقابل سیاسی جناح‌ها نیز وجود ندارد.

عباسی با بیان اینکه اگر هدف از بحث آشتی ملی آن چند نفری است که بر خلاف قانون عمل کرده‌اند، افزود: برای این افراد آشتی ملی مطرح نیست، بلکه باید محاکمه شوند.

وی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی در برابر این افراد رأفت اسلامی نشان داده است، ابراز کرد: پس نباید این موضوعات توسط رئیس جمهور و یا مردی که در خلوت خود عدم تقلب را قبول کرده اما در مجامع علنی مردانگی اظهار آن را ندارد، مطرح شود.

وی تصریح کرد: بحث آشتی ملی ترفندی است که اگر فتنه در سال 1388 بعد از انتخابات رقم خورد، این بار پیش از انتخابات انجام شود.

رئیس اندیشکده یقین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس در زنجان در رابطه با دلایل عدم تحقق 100 درصدی اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: در حوزه اقتصاد کشور و همچنین اقتصاد مقاومتی و الگوهای دیگر اصلاحی به یقین منافع و ضررهای افراد وجود دارد.

عباسی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم‌سازی اقتصاد کشور، گفت: در حال حاضر تبدیل شدن تجارت با عنوان موضوع نخست اقتصاد ایران، سیستم اقتصادی کشور را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه تجار در اقتصاد کشور امروزه نسبت به تولید کننده در مقام برتر قرار گرفته‌اند، گفت: وقتی در اقتصاد کشوری تجارت اصالت پیدا کند، اقتصاد آن کشور نابود می‌شود.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر اینکه تجارت باید انتهای مسیر اقتصاد یک کشور باشد، گفت: زمانی که تجار رقیب تولیدکننده داخلی بوده و کالای خارجی را با هر ترفندی وارد کشور می‌کنند، تولید کشور نابود خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه هر جا که تجارت نسبت به تولید برتری داشته اقتصاد آن جامعه بهبود نیافته است، ابراز کرد: امروز در وزارتخانه خزانه‌داری آمریکا طرح دوربرگردان علیه ایران اجرا می‌شود و هر کشوری که خواهان انجام معامله تجاری و اقتصادی با ایران باشد، باید این قانون را رعایت کند.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال اگر یک کشور اروپایی با ایران معامله کند، باید یورو را تبدیل به دلار کرده و از آن طریق با ایران معامله کند.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به سخنان برخی از مسؤولان کشور در رابطه با اینکه دلار محور اصلی مبادلات اقتصاد کشور نیست، گفت: پس چگونه با یک بالا و پایین شدن نرخ دلار ارزش ریالی کاهش پیدا می‌کند.

ارسال نظر: