رحیم پورازغدی در دانشگاه شریف:

کسانی که سقوط شوروی را باور نمی‌کردند امروز سقوط آمریکا را ببینند/ مافیایی در ادارات و وزارتخانه‌ها وجود دارد که به نخبگان لگد می‌زند تا از کشور بروند

کدخبر: 2089366

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یک مقاومت‌سازماندهی‌شده و مافیایی در ادارات و وزارتخانه‌ها وجود دارد که در زبان به نخبگان می‌گویند بله ولی با لگد به شکم آنها می‌زنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رحیم پورازغدی امروز در نشست دانشجویی که با موضوع از مردم سالاری دینی تا قوانین سرمایه داری که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با اشاره به منشور روحانیت امام خمینی گفت: امام براساس این منشور روحانیت را به دو دسته تقسیم کردند که یک دسته از آنها شامل روحانیت متحجر و یک دسته نیز روحانیت لیبرالی و آمریکا پرست هستند.

وی با بیان اینکه اسلام لیبرالی و اسلام متحجر در ظاهر و از جهات دین سیاست و اخلاق مخالفت هایی با هم دارند اما بر سر موضوع انقلاب اسلامی و مخالفت با آن دارای وجه اشتراک هستند، تصریح کرد: همین ها امام را به این متهم می کردند که با جهان بحث کرده و این در حالی بود که امام خمینی در برابر جهان خواران ایستاده بود و امروز نیز شاهدیم که انقلاب اسلامی جهانی شده است و این پرچم آمریکاست که در سراسر دنیا به آتش کشیده می شود حتی در انتخابات اخیر این کشور طرفداران جمهوری خواهان و طرفداران دموکرات ها هر کدام در مخالفت با هم پرچم این کشور را به آتش می کشیدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی هیچ وقت ضد جهان نبوده بلکه ضد جهان خواران است گفت: طرفداران اسلام لیبرالی در ابتدا به امام متلک می انداختند که او ضد آمریکایی نیست اما الان همین ها طرفدار نئولیبرالیسم شده اند.

رحیم پورازغدی با اشاره به اینکه امروز ضعف های آمریکا با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید این کشور در حال آشکار شدن است، تصریح کرد: ترامپ گفته که ارتش آمریکا یک ارتش پوشالی است و نمی تواند به طور واقعی به هیچ کشوری حمله کند و در واقع همه چیز این کشور پوسیده و یک کشور ورشکسته است.

وی اضافه کرد: حالا همان کسانی که سقوط شوروی را باور نمی کردند امروز باید سقوط آمریکا را ببینند همین ها سی سال پیش می گفتند امکان ندارد شوروی سقوط کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امروز عقب نشینی های آمریکا در منطقه و بدهی های این کشور و در مقابل پیشرفت های انقلاب اسلامی را شاهد هستیم، افزود: به گفته امام خمینی دشمن عده ای را که ترسو هستند با ارعاب و زور حذف و برخی ها را نیز با نفوذ جذب می کند به گونه ای که ممکن است چهره هایی را سی تا چهل سال به عنوان روشنفکر و ملی گرا در آب نمک بخوابانند و در وقت لازم از آنها استفاده کنند.

رحیم پورازغدی نتیجه نفوذ دشمن را تربیت آخوند لیبرال و یا آخوند متحجر دانست و تصریح کرد: در نتیجه اینها تلاش می کنند تا سیاست را غیر دینی و سکولار کنند و البته امام نیز گفته است که این راهکار تا حدودی در بین روحانیت ما اثرگذار بوده به گونه ای که قبل از انقلاب اگر یک روحانی موضوعی را مطرح می کرد می گفتند که این دون شأن روحانیت است.

وی با بیان اینکه به فرموده امام خمینی اسلامی که در داخل حوزه علمیه بودند و به نوعی آگاه و وابسته و یا ناآگاه و فریب خورده بودند ضربات سنگین تری خورده تا از کسانی که خارج از حوزه بوده اند، بیان کرد: آن زمان که ما می گفتیم شاه خائن است آنها می گفتند شاه شیعه است در حالی که شاه خائن به شیعه و مسلمانان بود اما آنها این را نمی فهمیدند.

وی با اشاره به اینکه برخی ها را می شناسم که به اسم مذهب و مقدس گرایی با اسلام مخالف بودند، اظهار کرد: به کرات دیده ایم که متحجرین واپس گرا از لیبرال ها با وجود تمام اختلافاتی که داشته اند در کنار هم قرار گرفته و برای مقابله با انقلاب اسلامی با هم آشتی کرده اند و بر سر موضوعاتی مانند انتخابات با هم همراه هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امام خمینی فرموده اند که تیپی در حوزه های علمیه وجود دارد که مقدس نیستند ولی مقدس مآبند و نان مذهب را می خورند ولی چوب مذهب را نمی خورند در واقع هر جا مبارزه انقلابی گری و تبعیض باشد حضور ندارند ولی هر جا که بساط سور و نذری است حضور پیدا می کنند.

رحیم پورازغدی با اشاره به اینکه از نظر واپس گراها اسلام فقط با فعل ماضی تفسیر می شود و هیچ فعل مضارعی از نظر آنها در اسلام نیست و همه چیز را حرام می دانند، اظهار کرد: امام خمینی فرمودند که مبارزه با این روحانیت واپس گرا از مبارزه با شاه هم سخت تر بوده چون اگر بخواهی حدیث بگویی آنها نیز حدیث می گویند و اگر بخواهی آیه ای از قرآن بگویی آنها نیز چند آیه از قرآن می خوانند.

وی با بیان اینکه لیبرال ها در مسائل دینی و شخصی با هم اختلاف دارند اما در مسائل شخصی و حکومتی کاملا در یک موضع با هم جمع شده اند، تصریح کرد: خدا کمک کرد و شاه و صدام سقوط کردند و اسرائیل و آمریکا نیز در لبه پرتگاه قرار گرفته اند به گونه ای که ترامپ واضح می گوید ارتش ما پوکیده است واقعیت این است که اینها طوفان نوح است که دارد آنها را دربرمی گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه عذابی که بر قوم لوط و هود وارد شد امروز بر کشورهای استکباری نیز نازل شده اضافه کرد: امروز شاهدیم که اقتصادی این کشورها در حال فروپاشی است نباید فراموش کنیم که شوروی بزرگترین ارتش جهان را در اختیار داشت و توانسته بود سیاره به مریخ بفرستدو 60 درصد کشورهای جهان نیز در اختیار این کشور بودند ولی امام خمینی فرمودند که صدای شکستن استخوان های کمونیست را می شنویم که گروباچف از این حرف امام ناراحت شد ولی بعدها گفت این پیرمرد چیزهایی را گفت که ما بیست سال بعد فهمیدیم.

وی با اشاره به اینکه امام همچنین گفتند که اسرائیل باید نابود شود ولی نه لیبرال ها و نه متحجرها این را باور می کنند، اضافه کرد: هر کسی که بخواهد کدخدا را جای خدا قرار دهد چه متحجر و چه لبیرال همه تو دهانی خورده و ذلیل می شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: برخی ها تصور می کنند که اگر با قدرت های جهانی سازش کرده و در مقابل آنها کرنش کنیم و لبخند مصنوعی بزنیم آنها به ما احترام می گذارند و حق مان را می دهند اما واقعیت این است که هم براساس تجربیاتی که به دست آورده ایم و هم براساس آیات قرآن مستکبرین هیچ گاه این گونه حقوق ما را نمی دهند و به ما احترام نمی گذارند.

رحیم پورازغدی با اشاره به اینکه برجام نمونه ای از بدعهدی های مستکبرین و آمریکاست خاطرنشان کرد: ما صددرصد تعهدات خود را عمل کرده ایم اما در مقابل آنها به تعهدات خود عمل نکرده اند و حتی رئیس جمهور جدید این کشور می گوید که این توافق اصلا به ما ربطی ندارد البته سال گذشته نیز بیش از دو میلیارد از پول های ما را خوردند و الان هم که نفت می فروشیم نمی گذارند یک دلار وارد کشور شود.

وی تصریح کرد: در حالی که ما به همه تعهدات خود عمل کرده ایم ولی باز هم دشمن ما را تحقیر کرده و توهین می کند و این نتیجه این است که ما از تجربیاتی که داشته ایم درس عبرت نگرفته ایم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تمام سازمان های جهانی همچون سازمان ملل و سازمان های حقوق بشری را ابزاری در دست نظام سلطه برای کنترل دیگر کشورهای جهان دانست و نه کنترل این کشورها افزود: از نظر مستکبرین دیگر کشورها حق حیات و اظهارنظر ندارند مگر با حق وتو و تامین منافع این کشورها در واقع همه سازمان های دست ساخته ابزاری هستند که منافع مستکبرین را تامین می کنند.

رحیم پورازغدی با تاکید بر اینکه هر کس به لبخند دشمن اعتنا کند و از صحبت با آشتی با آنها دم بزند یا ساده لوح یا احمق و یا وابسته است، بیان کرد: منطق نظام سرمایه داری غرب مبتنی بر منطق قارونی است البته این حرف شامل سرمایه دارانی که در راستای تولید علم، قدرت، اشتغال فعالیت می کنند نمی شود چرا که اینها مجاهد فی سبیل الله هستند و مال آنها مشروع و حلال است.

وی از قارون به عنوان مظهر تفکر منحط سرمایه داری نام برد و اضافه کرد: کدخدایان از خدا نمی توانند سبقت بگیرند و در واقع در مشت خدا هستند و هیچ وقت به اهداف خود نرسیده و نخواهند رسید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اگر در همین دانشگاه شریف عده ای از اساتید و دانشجویان بخواهند در راستای از بین بردن وابستگی کشور در برخی حوزه ها گام بردارند و یا یک منبع و مآخذ فارسی تولید کنند همین مستکبران آتش می گیرند، تصریح کرد: آنها می گویند کشورها یا باید به ما پناهنده و یا مجذوب و یا مرعوب ما شوند.

وی خطاب به کسانی که می گویند قرآن سیاسی نیست، افزود: آیا مرگ بر فرعون و مرگ بر قارون که در قرآن آمده سیاسی نیستند؟

رحیم پورازغدی با بیان اینکه کسانی که از آشتی با جهان دم می زنند از نظر امام خمینی بیمار روانی هستند، تصریح کرد: حرف ما این است که آیا ما می توانیم زیر سایه اسرائیل قدس را و زیر سایه آل سعود بیت الله حرام و زیر سایه صدام کربلای معلی را زیارت کنیم.

رحیم پورازغدی با اشاره به اینکه سیاست استکبار جهانی این است که عده ای را تحقیر می کند، اضافه کرد: اگر بت دیروز لاهوت و عزی بودند بت امروز زر و زور و تزویر و نظام های استکباری هستند بنابراین باید بت آمریکا سرنگون و قدرتش در جهان برچیده شود.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی نیز فرمودند که باید به منافع آمریکا حمله کنیم، تصریح کرد: همچنین امام گفتند که ما فلسطین را آزاد می کنیم و اسرائیل باید از بین برود و منافع آمریکا را در منطقه از بین ببریم و امروز شاهدیم که این حرف های امام در حال تحقق هستند به گونه ای که شاهد اثرگذاری انقلاب اسلامی در شرق اروپا هستیم و حتی سقوط شوروی و کلیسا رفتن اوباما و کلینتون و گرفتن مراسم نوروز در کاخ سفید و تبریک گفتن آنها را نیز باید نتیجه تاثیر انقلاب اسلامی بدانیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه استکبار به دنبال نسل کشی و فرهنگ کشی است، تصریح کرد: از نظر قرآن مستکبرین مفسد هستند البته امروز شاهدیم که تمام دولت ها و حکومت های کشورهای اسلامی نیز نوکر بی چون و چرای این کشور هستند.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه از نظر قرآن هم فرعون مفسد است و هم ملت هایی که در مقابل فرعون ها نایستند و از آنها اطاعت کنند آنها نیز فاسد و فاسق هستند و در برابر خدا نافرمانی کرده اند، بیان کرد: کدخدا پرستی و آمریکا پرستی نیز کفر و شرک محسوب می شود.

رحیم پورازغدی با اشاره به اینکه لیبرال ها هم مرعوب و هم مجذوب غرب بوده و متحجرها فقط مرعوب هستند، افزود: وقتی که انقلاب شد خیلی از لیبرال ها و متحجرها می گفتند که مگر می شود شاه و سلطنت بروند و این گونه شد و وقتی هم که امام گفتند صدام باید سرنگون بشود آنها باز هم باور نداشتند اما امروز شاهدیم که این اتفاق افتاده و عراق به جبهه انقلاب اسلامی پیوسته است.

وی خاطرنشان کرد: حتی زمانی که امام فرمودند کمونیسم از بین می رود خیلی از رسانه های دنیا در حالی که 60 درصد دنیا در دست شوروی بود امام را مسخره کردند و نوشتند که چگونه با این وضعیت شوروی این آقا می گوید که صدای شکستن کمونیسم را می شنویم اما این پیش بینی امام محقق شد البته امام در مورد آمریکا نیز گفته اند که ما این کشور را هم به زمین می زنیم و البته این طور هم شده و به گونه ای که الان یمن به عنوان حیاط خلوت این کشور در دست نیروهای انقلابی است و از طرفی عربستان به ستوه آمده و در حال فروپاشی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در برخی از دانشگاه های مهم کشور دانشجویانی را که آینده ای دارند که نسبت به بقیه دانشجویان قوی تر هستند در همان ابتدا شناسایی کرده و برای رفتن شان از کشور برنامه ریزی می کنند تصریح کرد: توصیه من به دانشجویان دانشگاه شریف این است که یکی از پروژه های خود را مبارزه با این وضعیت قرار دهند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی دیگر از وظایفی که بر دوش دانشجویان امثال دانشگاه صنعتی شریف قرار دارد این است که انحصار علمی استکبار را بکشنند و تلاش کنند یک مقاومت علمی در سطح دانشگاه ها به وجود بیاید به گونه ای که اگر کسی هم برای یک دوره کوتاه مدت به خارج از کشور رفت به کشور برگردد واقعیت این است که فرار از صحنه و مشکلات یک ننگ است.

رحیم پورازغدی بیان کرد: اگر انحصار طلبی استکبار در بخش های مختلف شکسته شود و بتوانیم قطعه ای را که در کشور به آن نیاز داریم خودمان تعمیر کنیم قطعا دیگر نمی تواند ما را تحریم کند و به ما فشار بیاورد و اگر این گونه نشود نتیجه اش این است که مجبور می شویم هواپیما را از خارج وارد کنیم.

وی با بیان اینکه پروژه هایی که در دانشگاه ها تعریف می شود باید ارتباط با نیازهای درجه یک کشور داشته باشد، تصریح کرد: نان عده ای در مقاله دادن است البته عده ای مشکل را فهمیده اند ولی پروژه عملی برای رفع آن ارائه نمی کنند واقعیت این است که برای از بین بردن این مشکل باید یک سازمان به هم ریخت ولی برخی ها راحت طلب هستند و جرات و اراده لازم را برای انجام این کار ندارند.

وی افزود: هر کجا ریسک کرده ایم نتیجه آن ساختارشکنی بوده و البته این ساختارشکنی ها نتیجه ریسک پذیری رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بوده با عنوان نمونه یک شاگرد مکانیک که به جبهه آمده بود تبدیل به یک موشک ساز شد چون در آنجا پای مرگ و زندگی و ایمان و اخلاص در میان بود.

رحیم پورازغدی اظهار کرد: اگر یک جریان انقلابی وعلمی در کشور راه بیفتد ده سال طول نمی کشد که هیچ کشور دیگر نمی تواند ما را تحریم کند. یک مقاومت های سازماندهی شده و مافیایی در ادارات حکومتی و وزارتخانه ها وجود دارد که در زبان به نخبگان می گویند بله ولی با لگد به شکم آنها می زنند تا بروند و دیگر برنگردند البته اینها هیچ ربطی هم به انقلاب ندارند و از زمان طاغوت نیز بوده اند.

وی با بیان اینکه اگر صد جاسوس داشته باشیم همین ها کافی هستند که اجازه ندهند در طول سال حتی یک پروژه تولیدی در کشور اجرا شود، اضافه کرد: امروز شاهدیم که چه تعداد آدم به خاطر کار تولیدی در زندان هستند در واقع این افراد به وعده های دولت ها اعتماد کرده اند اما در مسیر کار رها شده اند.

وی با اشاره به اینکه در حالی رهبر معظم انقلاب بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید می کنند اما می بینیم که دستگاه های اداری و دستگاه های حاکمیتی درست مغایر آن عمل می کنند، تصریح کرد: اگر 200 نفر نیروی متخصص صالح داشته باشیم که در حوزه صادرات، واردات و تولید در کنار هم باشند قطعا بسیاری از مشکلات برطرف می شوند.

وی بیان کرد: اگر نتوانیم حاکمیت را مثل حکومت درست کنیم ممکن است که خیلی از چیزهایی را که با انقلاب به دست آورده ایم آنها را نیز از دست دهیم. در واقع حاکمیت باید در دست نیروهای انقلابی قرار بگیرد.

ارسال نظر: