طبق مصوبه مجلس در بودجه ۹۶

دولت مجاز به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با دریافتی ماهانه کمتر از ۲ میلیون تومان شد

کدخبر: 2089628

نمایندگان مجلس در لایحه بودجه ۹۶ به دولت اجازه دادند نسبت به افزایش و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با دریافتی ماهانه کمتر از ۲ میلیون تومان اقدام کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (سه‌شنبه) پارلمان و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1396 کل‌‌کشور، بند ج و بندهای الحاقی یک و 2 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، به سازمان پزشکی قانونی کشور اجازه داده شد برای تأمین نیروی انسانی تخصصی مورد نیاز خود نسبت به جذب یکصد نفر پزشک عمومی و بیست نفر پزشک متخصص به صورت تعهد خدمت با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امر آموزش و در سقف اعتبارات خود اقدام نماید.

همچنین در بند الحاقی یک ماده واحده این لایحه، دولت مجاز شد اعتبار ردیف 120-550000 جدول شماره 9 این قانون را برای افزایش و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح که دریافتی ماهانه آنها کمتر از 20 میلیون ریال است، بر اساس آیین‌نامه اجرایی که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری دستگاه‌های ذیربط تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، اختصاص دهد.

طبق مصوبه محلس، در صورت مکفی نبودن اعتبار پیش‌بینی‌شده در ردیف مذکور، دولت منابع هدفمندی یارانه‌ها فقط از محل پرداخت یارانه نقدی به خانوارها نسبت به تأمین اعتبار اقدام نماید.

نمایندگان مجلس همچنین صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح را مکلف کردند افزایش احکام حقوقی سال 1396 بازنشستگان ذینفع ناشی از اجرای این حکم را از اول فروردین‌ماه 1396 اعمال نمایند.

ارسال نظر: