رونمایی از محصولات دانش‌بنیان با حضور فرمانده کل سپاه

کدخبر: 2089667

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دومین روز از برگزاری چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری از چند محصول دانش بنیان رونمایی کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سرلشکر جعفری، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم از سیستم هشدار امنیتی یاتاقان هوایی با قابلیت استفاده در صنایع فضایی، ژنراتور تابش پلاسما، سیستم تنظیم سرعت کنترل کروز و پد جاذب آنتی باکتریال رونمایی کردند.

سرلشکر جعفری بعد از بازدید از غرفه های این نمایشگاه گفت: در کشور جهادگران علم و فناوری زیادند و افرادی که می توانند به نیازهای مختلف کشور در بخش های صنعت، کشاورزی، پزشکی، سلامت و سایر حوزه ها پاسخ دهند فراوان هستند.

وی افزود: ضعف ما در مدیریت اعلام نیاز و بعد از آن وصل کردن محصول، توانمندی و ظرفیت های ایجادشده به عرصه تولید و کاربردی کردن آن است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سردار جعفری گفت: برای اینکه این محصولات که حاصل تلاش های شبانه روزی جوانان دانشمند و نخبه ماست به عرصه تولید برسد باید برای آن چاره اندیشی کنیم.

وی اعلام آمادگی کرد حلقه اتصال محصولات دانش بنیان و تولید و استفاده آن در بخش های مختلف سپاه را فراهم کند.

سرلشکر جعفری گفت: متاسفانه درحال حاضر ورود محصولات خارجی به کشور مشکل اصلی پیش روی بخش تحقیقات و تولید علم و فناوری کشور است که ما این مشکل را می توانیم باهم افزایی ابتدا در بخش بسیج و سپاه حل و فصل کنیم به گونه ای که برای تولید محصولات مورد نیاز به شرکت های دانش بنیان سفارش دهیم و آنها محصولات مورد احتیاج ما را تولید کنند و کم کم بتوانیم این مهم را در سطح کشور تعمیم دهیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اکثر محصولات موجود در این نمایشگاه دفاعی، صنعتی و کشاورزی است تاکید کرد: سپاه خریدار محصولات فناورانه است تا با این اقدام به مرور این فرهنگ در سایر بخش های کشور توسعه یابد.

ارسال نظر: