رئیس پلیس راهور خبر داد؛

ضرورت نصب ۶۰۰۰ دوربین ثبت تخلف/ وجود ۳۲۰۰ نقطه حادثه خیز در جاده های کشور

کدخبر: 2089719

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه ۶ هزار دستگاه دوربین ثبت تخلف در جاده‌ها نیاز داریم، گفت:‌ در حال حاضر ۳۲۰۰ هزار نقطه پرحادثه در جاده‌ها وجود دارد که باید حذف شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار تقی مهری در مراسم بهره‌برداری از 527 سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ای، اظهار داشت: در سال 84 تعداد 27 هزار و 760 نفر در تصادفات رانندگی جان باختند اما این رقم در پایان سال 94 به 16 هزار و 586 نفر کاهش یافت یعنی 11 هزار نفر کمتر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: 73 درصد جانباختگان سوانح رانندگی سال 94 در تصادفات جاده‌های برون‌شهری و 27 درصد درون‌شهری بود.

سردار مهری افزود: بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و برگزاری جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها به صورت منظم از مواردی است که به خوبی در وزارت راه دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 19 میلیون وسیله خودرویی پلاک ملی و 12 میلیون موتورسیکلت در کشور داریم، ادامه داد: امروز با افزایش خودرو و میل به سفر نمی‌توان رفت و آمدها را به صورت سنتی و دستی کنترل کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: از زمان نصب سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات شاهد کاهش سوانح رانندگی در جاده‌ها بودیم که در این باره می‌توان به کاهش 18 درصدی تصادفات رانندگی در آزاد راه تهران ـ قم در سال گذشته اشاره کرد.

وی گفت: مدیریت سوانح ترافیکی نیازمند راهبری جدید است و مجموعه‌ای برای هماهنگی کلی می‌خواهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه 3200 نقطه پرحادثه در جاده‌های کشور داریم که این رقم قبلا 8 هزار نقطه بود اما باید کاهش یابد، تصریح کرد: به نصب6 هزار دستگاه دوربین ثبت تخلفات در جاده‌های کشور نیاز داریم.

سردار مهری بیان کرد: در حال حاضر 210هزار کیلومتر جاده برون‌شهری و 450هزار کیلومتر جاده درون‌شهری داریم که امیدواریم در بودجه سال 96 و برنامه بعدی افزایش اعتبارات جاده‌ها در دستور کار باشد.

ارسال نظر: