ربیعی: زمینه اشتغال برای همه نیروهای کار فراهم نشد

کدخبر: 2089854

علی ربیعی اظهار کرد:ورود یکباره نیروی کار موجب شد فعالیت های دولت در بخش اشتغال کمتر نمایان شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تند ترین شیب نموداری اشتغال در دولت یازدهم بوده که با این روند اقتصاد کشور سال آینده شاهد جهش چشمگیر خواهد بود.

علی ربیعی در همایش خیرین اشتغال کشور در مشهد افزود: سال جاری برای اولین بار طی چندین سال گذشته روند افزایش دستمزد کارگران به نرخ تورم نزدیک شد که این موضوع در کاهش معضلات جامعه بسیار حائز اهمیت بود.

وی اظهار کرد: هر چند ورود یکباره نیروی کار موجب شد فعالیت های دولت در بخش اشتغال کمتر نمایان شود اما با هر یک درصد رشد در اقتصاد توانستیم 100 هزار شغل ایجاد کنیم.

وی گفت: با وجود رشد حدود 9 درصد در اقتصاد باز هم به دلیل تعداد زیاد نیروی متقاضی کار زمینه اشتغال برای همه نیروهای کار فراهم نشده است.

ربیعی با بیان اینکه جامعه ما نیازمند حضور کارآفرینان است افزود: امروز بیش از هر دوره دیگر همکاری جمعی لازم است تا با این تعامل دولت بتواند در کنار کارآفرینان علاوه بر ایجاد بهبود فضای اشتغال، توانمندی افراد را در جامعه رشد دهد.

معاون توسعه کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: طرح 'تکاپو' که به ظرفیت های اشتغال استان ها توجه ویژه ای دارد هم اکنون در 29 استان در حال اجراست و از طریق آن 44 پروژه در استان ها در حال فعالیت است.

عیسی منصوری افزود: به طور معمول اشتغالی که با تسهیلات آغاز می شود، پایدار نیست از این رو سعی ما بر این بوده است که از طریق راهکارهای دیگر اشتغال ایجاد کنیم.

وی حضور و همکاری مردم را در بهتر شدن فضای اشتغال مهم دانست و اظهار کرد: مشارکت مردم سبب می شود طرح های اشتغال زا در مسیر اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

ارسال نظر: