میرسلیم:

دولت به جای اشتغالزایی برای جوانان به دنبال واردات محصولات خارجی است

کدخبر: 2089925

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت به جای تقویت تولیدات داخلی و اشتغالزایی برای جوانان به دنبال درآمد حاصل از فروش نفت و واردات محصولات خارجی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: سیدمصطفی میرسلیم در همایش «تبیین گفتمان فاطمی؛ در حمایت از حریم ولایت» در کرمانشاه اظهار داشت: حضرت زهرا (س) در مناجات خود مفهومی از فلسفه زندگی و مردن را برای شیعه به ارمغان گذاشته و فرموده‌اند: «خدایا مرا تا زمانی زنده نگه بدار که از زندگی‌ام خیری عایدت می‌شود و مرا زمانی بمیران که از دنیا رفتنم خیری در بر داشته باشد».

میرسلیم با بیان اینکه به‌عنوان شیعیان حضرت باید همینگونه زندگی کنیم افزود: با وجود اینکه زندگی این بانوی دو عالم خیلی طولانی نبود اما سبک زندگی ایشان تمام عمق تاریخ را تحت تأثیر قرار داده است زیرا شاهد هیچگونه وقت تلف شده‌ای در زندگی این حضرت از دوران کودکی تا زمان شهادت نیستیم و پیامبر اسلام(ص) وی را همراه از لحاظ ظاهری و باطنی ام‌ابیها نامیدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما امروز در جهان نمونه‌ای والاتر از حضرت زهرا (سلام الله علیها) چه از لحاظ شوهرداری، فرزندپروری، پدرداری و‌ ولایتمداری برای عرضه به عالم سراغ نداریم و این حضرت در محیط زندگی شخصی خود انسانهایی کامل از جمله دو سید اهل بهشت و زینب کبری (سلام الله علیها) را پرورش داده است.

میرسلیم با بیان اینکه تمام بقای اسلام به دلیل وجود فرزندان حضرت فاطمه(س) بوده و هست عنوان کرد: سند بر حق بودن راه اسلام، فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) است و جوانان در صورتی که می‌خواهند به خیر دنیا و آخرت برسند باید به تمام احکام و ‌اعتقادات اسلامی خود جامه عمل بپوشاند و سبک زندگی حضرت زهرا(س) را در تمام رفتارها و‌عملکردهایشان الگو قرار دهند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: ما نباید با وجود سبک زندگی الگویی حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) دچار مشکلات اجتماعی و موضوع تضعیف خانواده شویم و در صورت ایجاد اینگونه مشکلات در جامعه، ضعف از ناحیه مدیریت ما و نشناختن سبک زندگی زهرا(سلام الله علیها) است.

میرسلیم افزود: فاطمه (سلام‌الله علیها) شناخت کاملی از نعمتها، توانایی‌ها و ‌قابلیتهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی عصر و زمانه خود داشت و ما نیز باید قدر نعمتها و ذخایر خدادادی نظام جمهوری اسلامی ایران را بدانیم و همچنین باید نعمت ایستادگی انقلاب اسلامی ایران در برابر دشمنان داخلی و خارجی و اتکا به سرمایه‌های ملی را قدرشناسی کنیم.

دفاع از ولایت تنها اصل نجات بخش دنیای اسلام

میرسلیم بیان کرد: حضرت زهرا(س) برای برپا داشتن پیام الهی و ‌دستورات پیامبر اکرم(ص) جان خود را فدای ولایت کرد و ‌از ولایت به‌طور جانانه دفاع کرد و اگر حق ولایت توسط مسلمانان ادا می‌شد وضعیت دنیای اسلام اکنون اینطور نبود زیرا دفاع از ولایت تنها اصل نجات بخش دنیای اسلام است و ملت مسلمان ایران امروز باید به این نکته توجه کافی کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر امام خمینی(ره) پرچم مبارزه با مستکبران جهانی را بر نمی‌داشت و ‌مردم نیز از وی پیروی نمی‌کردند به‌طور قطع انقلاب اسلامی ماندگاری نداشت و پیروز نمی‌شد و براین اساس انقلاب اسلامی پیروز شد زیرا مردم ولایت مطلقه فقیه امام خمینی(ره) را پذیرفتند.

وی افزود: امام راحل(ره) به احکام اسلامی واقف بود و آنها را در زندگی عملی کرد و در شرایط امروزی تنها عاملی که می‌تواند نظام جمهوری اسلامی ایران را در برابر انواع تهدیدات دشمنان داخلی و خارجی، تحریم‌ها و توطئه‌ها ایمن کند پیروی محض از دستورات و منویات مقام معظم رهبری است.

میرسلیم پیروی محض از دستورات و منویات مقام معظم رهبری را عامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: اگر از نظر بینش و عملکرد بین مسئولان اجرایی قوای سه‌گانه و خطی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند زاویه‌ای ایجاد شود باید منتظر سرشکستگیها، عقب‌افتادگیها و ضعفها در کشور باشیم.

عدم تحقق اهداف اساسی چشم‌انداز بیست ساله نظام

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مقام معظم رهبری با ترسیم چشم‌انداز بیست ساله انقلاب اسلامی بیان کردند که باید ایران در سال 2014 به رتبه یک منطقه برسد اما متاسفانه مسئولان اجرایی مربوطه از زمان ابلاغ این سیاستها، خلاف آن عمل کردند و بسیاری از اهداف اساسی چشم‌انداز بیست ساله نظام اسلامی محقق نشد.

میرسلیم بیان کرد: مقام معظم رهبری تمام راهکارهای اشتغالزایی، رفاه، شاخصهای سلامت، رفع بیکاری را در 1300 بند ابلاغی ابلاغ فرمودند که این سیاستها برای عمل و اجرا بود که مسئولان اجرایی به جای ناله کردن برای مشکلات ریزگردها، آلودگیها و کمبود منابع آبی سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری را باید عملی کنند.

وی افزود: بنده همواره انتقاد خود را از سیستم توزیع یارانه با مبلغ 250هزار میلیارد تومان در بین اقشار مختلف مردم از سوی دولت اعلام کرده‌ام زیرا باید از این منابع مالی برای تقویت تولیدات بومی و اشتغالزایی جوانان استفاده شود و تنها مقداری از این منابع مالی تنها در بین اقشار محروم جامعه توزیع شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: این توزیع یارانه در بین مردم و افزایش سه برابری قیمت اجناس و مواد غذایی در شرایط کنونی از سوی دولت در واقع باعث کاهش تولید ملی، عدم رغبت تولید کنندگان داخلی به تولید و افزایش چند برابری قیمتها می‌شود.

میرسلیم افزود: ما که ادعای شیعه امیرالمومنین(ه) را داریم نباید از بیت‌المال اینطور استفاده نامناسب داشته باشیم و متأسفم برای مسئولان دولتی که برای ابراز خودنمایی در بین مردم از بیت‌المال اینچنین استفاده می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که بارها به مسئولان اجرایی کشور تذکر داده‌اند که امسال سال اقتصاد مقاومتی همراه با اقدام و‌ عمل است اما هنوز شاهد تحقق آن نبودیم و دولت به جای تقویت تولیدات داخلی و اشتغالزایی برای جوانان به دنبال درآمد حاصل از فروش نفت و واردات محصولات خارجی است.

وی افزود: در شرایط کنونی تنها راهکار برطرف کردن مشکلات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی کشور و ایجاد مردم سالاری دینی و تسلط بر اوضاع منطقه؛ دفاع همه جانبه از حریم ولایت فقیه و پیروی از خطوط ترسیمی رهبری است و مردم وظیفه دارند برای اداره امور کشور کسانی را انتخاب کنند که طرز تفکر آنها با خط مقام معظم رهبری زاویه نداشته باشد.

ضعف مدیریت دلیل مشکلات امروز استان کرمانشاه

میرسلیم عنوان کرد: استان کرمانشاه دارای قابلیتهای منحصربه‌فردی در حوزه کشاورزی و دامپروری است و با وجود بارندگی مناسب در این منطقه اگر نتوانستیم از این امکانات بهره کافی ببریم به‌دلیل ضعف مدیریتی مسئولان اجرایی است و دلیلی ندارد در استان کرمانشاه که ویژ‌گیهای فراوانی دارد در شاخصهای منفی همچون بیکاری و رکود سرآمد باشد.

وی افزود: در زمینه صنعت استان کرمانشاه قابلیت مناسبی دارد که نمونه آن صنایع پتروشیمی این منطقه است و این استان یکی از مناطق نفت‌خیز کشور محسوب می‌شود و دارای منابع روزمینی فراوانی است ولی این استان با وجود این همه منابع و قابلیتها آمار اول بیکاری و اعتیاد را دارد و ‌این تنها به دلیل عملکرد و مدیریت ناصحیح برخی از مسئولان اجرایی استان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تنها راهکار برطرف کردن تمامی مشکلات استان کرمانشاه عملکرد صحیح مدیران اجرایی است و باید همه مسئولان و مدیران حوزههای مختلف کار خود را به نحو احسن انجام دهند زیرا دلیل عملیاتی نشدن این همه خیر و برکات خدادادی و مشکلات اجتماعی و بیکاری این منطقه به‌عملکرد مدیریتی مدیران اجرایی بر می‌گردد.

میرسلیم افزود: اما خوشبختانه با این وجود ما در کرمانشاه شاهد زندگی مسالمت‌آمیز بین اهل سنت و شیعه و طوایف دیگر هستیم اما دشمنان اسلام همواره درصدد اختلاف‌افکنی بین مسلمانان هستند.

ارسال نظر: