حاجی‌دلیگانی در تذکر شفاهی خود در مجلس:

نطق امروز رئیس مجلس در مورد صلاحیت نمایندگان توهین به نمایندگان و اتهام‌زنی به شورای نگهبان بود

کدخبر: 2090139

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: نطق رئیس مجلس در این باره که نمایندگان در اظهارات‌شان ملاحظه این را می‌کنند که صلاحیت‌شان از سوی شورای نگهبان رد نشود هم توهین به نمایندگان و سایر کاندیداها است و هم نوعی اتهام به شورای نگهبان به شمار می‌رود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حسینعلی حاجی‌دلیگانی در تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز مجلس (14 اسفند ماه 95) گفت:‌ در جلسه علنی مجلس در سیزدهم بهمن ماه رئیس جلسه عنوان کرد که گزارش کمیسیون عمران در خصوص حادثه پلاسکو تا یک ماه آینده به مجلس ارائه شود و امروز چهاردهم اسفندماه است و ما گزارشی را ندیده‌ایم.

وی افزود: رئیس مجلس در نطق خود در آغاز جلسه علنی امروز عنوان کرد که برخی از افراد نماینده در مخالفت یا موافقت‌های خود ملاحظه این را می‌کنند که در انتخابات آتی شورای نگهبان صلاحیت‌شان را رد نکند که این اظهارنظر هم توهین به نمایندگان و افرادی است که می‌خواهند در آینده کاندیدا شوند و یک اتهام نیز به شورای نگهبان است. از این بابت که تقوای آقایان زیر سوال می رود اگر بخواهند به خاطر صرف مخالفت یا موافقت در راستای یک مصوبه قانونی اظهارنظر کنند صلاحیت آنها را رد یا تأیید کنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بودجه سال 96 آوردیم که اعتباراتی به مدیریت بحران اختصاص یابد و این در حالی است که اعتبار قانون آزمایشی مدیریت بحران سه سال است که به اتمام رسیده و با وجود تذکر بنده در هفته گذشته در ارتباط با قانون مدیریت بحران هنوز پاسخی داده نشده است.

علی مطهری نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده شاهین‌شهر اظهار داشت: در مورد نطق امروز آقای لاریجانی آنطور که من احساس کردم منظور وی در مورد رد یا تأیید صلاحیت افراد، کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یا مجلس نبود. وی اشاره‌ای به برخی جریان‌های سیاسی داشت که ممکن است بخواهند از مصوبه مجلس استفاده‌ای داشته باشند و نظر به نمایندگان یا کاندیداهای دیگر در انتخابات نبود.

وی افزود: در اظهارات آقای لاریجانی توهینی به شورای نگهبان نشد. خودتان می‌دانید که مصوبه قبلی مجلس در ماده 38 برنامه ششم توسعه سقف پایین‌تری داشت هم برای مقامات و مدیران عالی کشور و هم برای متخصصان و کسانی که در مناطق محروم خدمت می‌کنند. آنها غیر 30 درصد را آورده بودند که البته در صحبت آقای لاریجانی اشتباها 60 درصد آمد که در واقع 30 درصد بود و سقف خیلی پایین‌تر بود.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شورای نگهبان به استناد بند دهم اصل سوم قانون اساسی راجع به نظام اداری صحیح ایراد گرفت و منظورش این بود که دست مدیران باید باز باشد و نباید کاری کنیم که نخبگان مهاجرت کنند.

مطهری خاطرنشان کرد: به دنبال ایراد شورای نگهبان و آنچه که خودشان گفته بودند کلمه مدیریتی نیز باید اضافه شود و حتی بحث 60 درصد را نیز خودشان آنطور که نقل شده مطرح کردند و مجلس برای رفع ایراد شورای نگهبان این میزان را افزایش داد که این افزایش برای موارد بسیار نادر و خاص است و با پیشنهاد رئیس قوه یا رئیس موسسه اجرایی انجام می‌شود و به آن شکلی که در برخی از رسانه‌ها مطرح شده بود منصفانه نبود.

وی در پایان گفت: در مورد کمیسیون عمران نیز ان‌شاءالله گزارش این کمیسیون در مورد حادثه پلاسکو نیز هر چه زودتر برای قرائت به صحن علنی مجلس ارائه شود.

ارسال نظر: