علی ربیعی:

قدرت خرید مردم در دولت قبل نابود شد/ دولت روحانی، دولت ساکتی است/ مدعی نیستیم آبادانی ایجاد کردیم

کدخبر: 2090222

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت روحانی دولت ساکتی است و در شرایطی ما را به نگاه قجری به خزانه متهم می کنند که قدرت خرید مردم در دولت قبل نابود شد و آن تورم اگر ادامه می یافت معلوم نبود شاخص های ما کجا بود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: علی ربیعی در جشنواره نیکوکارآفرین گفت: وقتی کودکان از تحصیل باز می مانند زندگی سختی دارند و در این چرخه کودک دچار آسیب می شود و افراد را در جوامع دچار تهدید می کند.

وی گفت: امروز یک نفر اظهار نظر هایی کرده در حالی که باید بگویم سنتم هیچ گاه سیاسی نبوده است و بالاترین کنش سیاسی ما این بوده که مردم راضی باشند.

وزیر رفاه افزود: نگاه قجری به خزانه نداریم چراکه بیش از ٧٠٠ هزار میلیارد تومان درآمد نفتی در دولت قبل به دست آمد اما شغلی ایجاد نشد.

ربیعی بیان داشت: دولت روحانی، دولت ساکتی است و دولتی بی صدا و کم صداست، ولی قرار نیست شروع کنیم و اطلاعیه بدهیم که اینها قجری به خزانه نگاه می کنند. کسی که سازمان برنامه را منحل می کند قجری نگاه می کند یا ما؟ هرچند ما مدعی نیستیم آبادانی ایجاد کردیم و باید خیلی کار کنیم.

وی با بیان اینکه در سال 91 روند تغییر نرخ بیکاری مشخص است، گفت: 100 هزار شغل در غرب و شرق تهران ایجاد کردیم. اما در دولت قبل 67 درصد بازنشسته ها حقوقشان از نرخ تورم پایین افتاد و برای جبران آن سال اول دولت یازدهم 31 درصد، سال دوم 20.7 و سال سوم 15.6 درصد حقوق را افزایش داد.

ربیعی خطاب به منتقدان ادامه داد: قدرت خرید مردم در دولت قبل نابود شد. آن تورم اگر ادامه می یافت معلوم نبود شاخص های ما کجا بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در تامین اجتماعی با ۴هزار میلیارد تومان بدهی در سال 84 روبرو بودیم که در ابتدای دولت به 60 هزار میلیارد تومان رسید و حالا نمی شود آن را کنترل کرد و چه کسانی شب انتخابات دستمزدها را بدون هیچ عقبه ای افزایش دادند؟ در این فرصت، درمورد حملات به دولت درصدد پاسخگویی نبودم و فکر می کردم وزارتخانه ام به دور از حاشیه باید امور اقشار پایین را پیش ببرد اما بدیهیات را نمی توان پنهان کرد.

وی افزود: امروز 29 هزار و 401 واحد تولیدی بررسی شدند و ما فکر می کنیم به سیاست های اقتصاد مقاومتی عمل کردیم.

ربیعی به ایجاد پایگاه اطلاعاتی رفاهی اشاره کرد و گفت: متوجه شدیم 125 هزار کودک به مدرسه نمی روند، اطلاعات این کودکان را از هدفمندی گرفتیم و با والدینشان تماس گرفتیم که علت نرفتن کودکشان را به مدرسه جویا شویم. خوشحال بودند که کسی از دولت با آنها تماس گرفته است. در سیستان 25 هزار کودک داشتیم که به مدرسه نمی رفتند و ما در تلاشیم با همکاری خیران و سایر نهادها این مشکلات را رفع کنیم.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت:سال گذشته میزان اشتغال را سه درصد افزایش دادیم و امسال در شش ماهه نخست ٤ درصد افزایش یافت به عبارتی ٣٠٠ هزار نفر شاغل دفترچه اولی داشتیم.

ارسال نظر: