معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۹۲۰۰ کودک در تهران به مدرسه نمی‌روند

کدخبر: 2090226

معاون رفاه اجتماعی وزیر رفاه گفت: در بررسی که انجام دادیم متوجه شدیم ۹۲۰۰ کودک در تهران به مدرسه نمی‌روند که البته ۶۷ درصد آنها ایرانی نیستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، احمد میدری در جشنواره نیکوکارآفرین گفت: ما تلاش می‌کنیم به سمت سیاست‌گذاری مبتنی بر داده‌های عینی حرکت کنیم و در حال تعمیم آن هستیم.

وی افزود: امسال از جمع‌آوری داده‌ها به این جمع‌بندی رسیدیم که ۹۲۰۰ کودک در تهران به مدرسه نمی‌روند. شماره تماس سرپرستان این کودکان را پیدا کردیم و با آنها تماس گرفتیم تا علت را جویا شویم که چرا فرزندانشان به مدرسه نمی‌روند چون برای حکومت این امر مهم است.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در روند بررسی‌ها دریافتیم که ۶۷ درصد این کودکان ایرانی نیستند و از طریق سفارت‌ها، شناسنامه ایرانی گرفته‌اند ولی در استان‌های مرزی اینگونه نیست و داستان کاملا متفاوت است.

وی گفت: با کمک آموزش و پرورش با مؤسساتی همکاری‌هایی شده تا بتوان امکان ادامه تحصیل کودکانی که به مدرسه نمی‌روند فراهم شود.

میدری افزود: پایگاه اطلاعات ایرانیان ایجاد می شود تا هم یک تحول عظیم در سیاست‌گذاری ایجاد کند و هم اینکه همه امور از درمان گرفته تا مهاجرت را پوشش دهد.

ارسال نظر: