لاریجانی:

تصمیم مجلس برای تصویب مجدد سقف دریافتی حقوق مدیران عقلایی و منطبق بر آیین نامه بود

کدخبر: 2090238

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تصمیم روز گذشته مجلس درخصوص رفع ایراد شورای نگهبان مبنی بر یکی از بندهای لایحه برنامه ششم عقلایی و منطبق بر آیین نامه داخلی بوده است.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از خانه ملت ، محمدرضا تابش در نشست علنی عصر امروز (یکشنبه 15 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، با استناد به اصل 67 قانون اساسی و مواد 18 ، 22، 178، 197و 198 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس گفت: از عصر دیروز بعد از سخنرانی هیجانی شما درخصوص تصویب مجدد یکی از برنامه های لایحه برنامه ششم توسعه درخصوص سقف دریافتی مدیران، سردرگمی ایجاد شد، زیرا به نظر می رسد کاری خلاف آیین نامه صورت گرفته، هر چند تذکر شما به جا و درست بوده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: براساس ماده 198 آیین نامه اخطار و تذکر پس از رأی گیری پذیرفته نمی شود، زیرا مصوبات قابل اصلاح و ارجاع به کمیسیون نیست. براساس تبصره ماده 187 نیز موارد فوری به تشخیص مجلس در صورتی که تاخیر آن به زیان مجلس باشد، امکان اصلاح دارد اما اقدام روز گذشته با این تبصره نیز همخوانی ندارد.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار و تذکر تابش، با تاکید بر اینکه آیین نامه داخلی مجلس رعایت شده است، گفت: وقتی طرحی بین ما و شورای نگهبان هست، یعنی همچنان در دستور قرار دارد، براساس تبصره ماده 187 نیز کاملا روشن است زیرا اگر مطالب فوری و فوتی اعم از طرح ها، لوایح و... مشکلی به وجود بیاورد که به تشخیص مجلس تاخیر آن موجب زیان جبران‌ناپذیر باشد، امکان اصلاح مجدد وجود دارد.

وی با بیان اینکه منظور از غیره همان مواردی است که روز گذشته نیز بررسی شد، افزود: مسئله پیش آمده درخصوص سقف دریافتی مدیران کشور به خلاف در بین افکار عمومی مطرح شده بود که زیان آن جبران ناپذیر بود بنابراین اصلاح شد، هر چند این مصوبه دارای ابهاماتی نیز بود.

مصوبه روز گذشته مجلس درباره سقف دریافتی مدیران تاکید بر نظر قبلی بود

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه انعکاس اخبار روز گذشته برخی رسانه ها از جمله رسانه صداوسیما گفت: این رسانه ها به گونه ای اصلاح روز گذشته مصوبه برنامه ششم توسعه مبنی بر سقف دریافتی مدیران را انعکاس دادند که گویی مجلس نظر خود را تغییر داده است، در صورتی که مجلس همان نظر قبلی خود را داشته و به جهت رفع ایراد شورای نگهبان اصلاح صورت گرفت.

مجلس مانع پرداخت حقوق های نجومی بوده است

دکتر لاریجانی یادآور شد: جنجالی در کشور ایجاد کردند که گویی مجلس به دنبال قانونی کردن حقوق های نجومی است، این اقدام به خلاف بوده زیرا مجلس مانع پرداخت حقوق های نجومی بوده و قصد و نیت آن بدان صورت که مطرح شد نبوده است.

منتقدان جرأت ندارند به شورای نگهبان انتقاد کنند زیرا نگران رد صلاحیت خود هستند

رئیس قوه مقننه کشور با تاکید بر تصویب مجدد یکی از بندهای لایحه برنامه ششم توسعه درخصوص سقف دریافتی مدیران کشور طبق آیین نامه داخلی مجلس گفت: این مصوبه بعد از اصلاح مجدداً به شورای نگهبان ارائه شد تا نگرانی برطرف شود. متاسفانه هم اکنون که این اقدام صورت گرفته است، هنوز برخی رسانه ها می گویند که مجلس حرف خود را پس گرفته است، در صورتی که مجلس حرف اصلی خود را تایید کرده، در واقع جرأت ندارند به شورای نگهبان انتقاد کنند زیرا نگران رد صلاحیت خود هستند، بنابراین به مجلس انتقاد می کنند هر چند مجلس تصمیم عقلایی منطبق با آیین نامه گرفته است.

پس از تصویب مجدد یکی از بندهای لایحه برنامه ششم توسعه درخصوص سقف دریافتی مدیران کشور گفت:نظر مجلس همین بود و روشن بود و برنظر قبلی خودمان که در صدر ماده آمده بود اصرار می‌کنیم و اگر شورای نگهبان به این مصوبه ایراد گرفت آن را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می کنیم./

ارسال نظر: