دومین نامه سهام‌داران به رئیس سازمان بورس:

کدهای خریدار و فروشنده سهام حق تقدم اعلام و معامله یک ریالی هر سهم ابطال شود

کدخبر: 2090296

سهام‌داران پارس خودرو برای دومین بار به رئیس سازمان بورس نامه نوشتند و خواهان اعلام کدهای خریدار و فروشنده سهام حق تقدم و ابطال معامله یک ریالی هر سهم شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بعد از عدم فروش بلوک 16.5 درصدی حق تقدم پارس خودرو در 9 اسفند، حواشی مربوط به این موضوع امروز هم تکرار شد و طی آن حدود ٢٢٧میلیون سهم حق تقدم به بهای هر سهم یک ریال بعلاوه 100 تومان، توسط یک حقوقی خریداری شد.

این رویداد موجب شد تا سهامداران "خپارس" بعد از نامه 7 اسفند، بار دیگر به رئیس سازمان بورس نامه نوشته و خواهان اعلام کدهای خریدار و فروشنده سهام حق تقدم و ابطال معامله یک ریالی هر سهم شوند.

بسمه تعالی

ریاست محترم سازمان بورس و اوراق بهادار

جناب آقای شاپور محمدی

موضوع نامه دوم: عدم رسیدگی به درخواست نامه اول سهامداران پارس خودرو و زیان بالغ بر 30 میلیارد تومانی سهاداران در صورت فروش کامل سهم در قیمت 1 ریال

سلام علیکم

با احترام، پیرو نامه شماره 16845/123 مورخ 7/12/1395 جمعی از سهامداران پارس خودرو، در خصوص تعیین تکلیف تعداد ٣٧٦٦٢١٧٥٧٧ حق تقدم استفاده نشده سهم پارس خودرو، سهامداران موارد مهمی را برای عدم اجحاف و احقاق حق خویش، از شما بعنوان رئیس سازمان بورس، خواستار شده بودند که متاسفانه ترتیب اثر داده نشد.

امروز در کمال ناباوری، تعداد ٢٢٧ میلیون سهم حق تقدم خپارس به قیمت ١ ریال در تاریخ 14/12/1395 مورد معامله قرار گرفت تا شاهد بزرگترین زیان سهامداران خرد در بازار غیر شفاف این روزهای بورس، باشیم. سهمی که 75 ریال بازگشایی گردید و تا 124 ریال نیز داد و ستد شد. این در حالی است که انتظار می رفت رئیس سازمان بورس صدای سهامداران را بشنود و به 7 سوال سهامداران که در ذیل می آید پاسخ دهد:

الف: اگر ارزش این حق تقدم و آنهم بصورت عمده یک ریال بود چطور اجازه داده شده که در تابلوی خرد 124 برابر ارزش واقعی اش (124ریال) معامله شود.

مسببین این کلاهبرداری عمومی چه کسانی هستند کدهای خریدار و فروشنده ایجاد کننده حباب 124 برابری متعلق به چه کسانیست؟

چرا مدت زمان حداقل 60 روزه مهلت قانونی بصورت بهینه استفاده نشده است و صرفا بدلیل دیر باز شدن سهم این مدت به 48 روز کاهش یافته است؟

با توجه به اینکه قانون گذار مدت زمان پذیره نویسی عمومی را حداقل 15 و حداکثر 30 روز و حتی برای یک دوره 30 روزه دیگر نیز قابل تمدید می داند، چه عجله ای در فروش این حق تقدم های استفاده نشده، و آن هم در سریعترین زمان ممکن، یعنی نهمین روز عرضه، و با قیمت بسیار نازل داشتید؟ در حالی که که اکثر حق تقدم های استفاده نشده، مربوط به سهامداران خرد بوده که این امر باعث ضرر و زیان سنگین آنان می شد.

همانطور که شما و همگان مستحضرید و دولت نیز بارها اعلام کرده و در خبرها نیز اعلام شده است، قرار است طی روز های آینده (روز آن دقیقا مشخص نشده)، شرکت سیتروئن فرانسه برای بدست آوردن 50 درصد سهم سایپا کاشان، با شرکت سایپا عقد قرار داد نموده، و این خبر می تواند با توجه به شراکت پارس خودرو با این شرکت، و مالک 50 درصد دیگر سایپا کاشان، به شدت بر روی سهام پارس خودرو تاثیر گذار باشد. حال با توجه به نزدیک بودن این زمان چرا این همه عجله برای فروش سهام حق تقدم خپارس در نازلترین قیمت می باشد؟

در روز 11/12/1395 مجمع فوق العاده شرکت تولید خودرو سایپا کاشان که پارس خودرو مالک 50 درصدی آن می باشد، برگزار گردید. طبق بند 2 دستور جلسه مجمع ( تغییر نوع شرکت و تصمیم گیری در خصوص تغییر شخصیت حقوقی و تبدیل شرکت از سهامی عام به سهامی خاص )، یکی از موارد مهم دستور جلسه بود و مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات گرفته شده، می تواند با توجه به حضور شرکت سیتروئن فرانسه برای قرار گرفتن در ترکیب مالکیت سایپا کاشان، بر روی سهم پارس خودرو اثر گذار باشد و اکنون سوال این است که چرا این همه عجله برای فروش حق، با نازلترین قیمت قرار است صورت گیرد؟

: آیا بنظر شما این همه عجله و حتی تخلف در زمان عرضه بلوکی بدون آنکه زمان قانونی آن طی شود، باعث، ایجاد شائبه در ذهن سهامداران و از بین رفتن اعتماد بازار نخواهد شد؟

: آیا ما سهامداران خرد باید، به جای شرکت، که بخاطر کمبود وقت برای ثبت افزایش سرمایه تا پایان سال، واینکه شامل مالیات از تجدید ارزیابی نشود; ضرر وتاوان بدهیم؟

: در معاملات بلوکی ابتدا سهم ها ارزش گذاری می شوند و بر اساس ارزش آن برای معامله بلوکی، قیمت پایه محاسبه می گردد. در حالی که قرار است 17 درصد شرکت یکجا و بصورت بلوکی معامله گردد. سوال اینجاست که بر چه اساسی قیمت پایه 10 ریال گذاشته شده؟ در صورتی که اگر شخص حقیقی یا حقوقی بخواهد سهم پارس خودرو را به این تعداد بخرد قطعا قیمت سهم پارس خودرو رشد بالایی را خواهد داشت و این حرف که قیمت فعلی سهم زیر 100 تومان می باشد بهانه ای بیش نخواهد بود.

جناب آقای محمدی:

در پایان ما سهامداران با توجه به موارد گفته شده فوق، در جهت احقاق حق از شما به عنوان ریاست سازمان بورس موارد زیر را خواستاریم و چنانچه حقی از ما زایل گردد، حق قانونی خود را برای پیگیری این موضوع از طریق مراجع ذیصلاح و قانونی محفوظ می‌دانیم:

بررسی کدهای خریدار و فروشنده و شناخت افرادی که پشت این معاملات بودند. ( در صورت اعتقاد به حبابی بودن 124 ریالی حق تقدم)

ابطال معامله روز 14/12/1395 حق تقدم پارس خودرو که 1 ریال معامله شد.

شفاف سازی در خصوص آخرین وضعیت زمان عقد قرار داد شرکت سیتروئن و مالکیت 50 درصدی سهم سایپا کاشان به دلیل اثر گذاری بر روی قیمت سهام مربوطه

بسته شدن سهم پارس خودرو و حق آن تا تعیین تکلیف قرار داد سیتروئن

استفاده قانونی از مهلت مقرر حداکثر 30 روزه و حتی تمدید 30 روزه مجدد آن تا تعیین تکلیف قرار داد سیتروئن، با توجه به تعداد زیاد سهام حق تقدم استفاده نشده سهامداران خرد (به استناد مفاد ماده 172 و 173 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت و همچنین ماده 11، 12 و 13 دستور العمل مراحل زمانی افزایش سرمایه ی شرکت های ثبت شده در سازمان بورس و اوراق بهادار)

ارزش گذاری صحیح قیمت پایه معامله بلوکی و موکول کردن آن، به روزهای پایانی مورد اشاره در بند 3 (فوق) در صورت انجام معامله بلوکی

با تشکر : جمع کثیری از سهامداران حقیقی پارس خودرو

ارسال نظر: