مدیرعامل بانک سرمایه:

کلاهبرداران تا سال گذشته کاری با ما نداشتند!

کدخبر: 2090346

محمدرضا خانی ادعا کرد مطالبه های معوق بانک سرمایه چهار درصد حجم مطالبه های نظام بانکی را تشکیل می‌دهد و عدد بزرگی نیست

به گزارش « نسیم آنلاین »، مدیرعامل بانک سرمایه به رواج شایعه ورشکستگی این بانک در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: تلاش برای مبارزه با کلاهبرداران و بدهکاران موجب شد آنها با رواج این شایعه خللی در عزم بانک در این حرکت ایجاد کنند.

محمد رضا خانی»رفع ابهام ها برای مشتریان و رد شایعه های منتشره درباره ورشکستگی بانک سرمایه افزود: 21 بدهکار کلان این بانک که بیشتر صاحبان شرکت های کاغذی هستند در مقابل عزم بانک برای مبارزه با آنها اقدام به شایعه پراکنی کرده اند.

وی گفت: کلاهبرداران و بدهکاران بانکی تا سال گذشته که عزم بانک مبارزه نبود کاری با ما نداشتند اما از زمان آغاز مبارزه، شایعه سازی شدت گرفت.

خانی با بیان اینکه فرصت اعلام شده برای پرداخت بدهی بدهکاران تا ساعت 16 امروز (یکشنبه) است، خاطرنشان کرد: همین امر سبب شد شایعه ورشکستگی از عصر چهارشنبه گذشته شدت یابد تا شاید بتوانند بر این موضوع اثر بگذارند.

مدیرعامل بانک سرمایه شایعه بحث ادغام و ورشکستگی مطرح شده در باره این بانک را ناشی از تعیین مهلت بانک برای برگرداندن مطالبات دانست و گفت: روند مبارزه با فساد توسط این بانک ادامه خواهد یافت و چنین شایعه هایی بر این روند اثر گذار نیست.

خانی از کم اثربودن رواج شایعه مذکور بر روند فعالیت بانک خبر داد و گفت: تعداد کمی از مشتریان نسبت به خروج سرمایه خود اقدام کردند که امروز با آگاهی از شایعه بودن اقدام به برگشت سرمایه کردند.

خانی از دستگیری و بازداشت تعدادی از بدهکاران کلان این بانک خبر داد و بیان کرد: برخی از آنها بدهی خود را نقدی برگردانده اند و برخی هم املاک مرغوبی برای وصول مطالبات معرفی کرده اند که این امر هم در نتیجه فشار نهاد های نظارتی بوده است.

خانی میزان مطالبات غیر جاری بانک را 73 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از ابتدای امسال 13هزار میلیارد ریال آن وصول شده است.

به گفته وی، حدود پنج هزار میلیارد ریال نیز در دو ماه اخیر وصول شده است.

مدیرعامل بانک سرمایه از دریافت سه تا چهار هزار میلیارد ریال املاک مرغوب بابت بدهی خبر دارد و ابراز امیدواری کرد: امروز نتیجه خوبی از تعیین فرصت عاید بانک شود.

خانی ادعا کرد مطالبه های معوق بانک سرمایه چهار درصد حجم مطالبه های نظام بانکی را تشکیل می‌دهد و عدد بزرگی نیست

ارسال نظر: