وزیر بهداشت خبر داد:

حضور ۲۰ هزار بازرس بهداشت در برنامه سلامت نوروزی

کدخبر: 2090367

وزیر بهداشت با اشاره به نظارت و بازرسی ۲۰ هزار بازرس بهداشت در برنامه سلامت نوروزی از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب بر اماکن عمومی و اغذیه فروشی‌ها، افزود: انتظار همه مردم و خانواده‌ها این است که ارائه کنندگان و فروشندگان مواد غذایی و آشامیدنی امانتدار مردم باشند و انصاف را در عرضه مواد غذایی رعایت کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سید حسن هاشمی در حاشیه مانور نوروزی نیروهای بهداشت محیط که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: قرار است برای رسیدگی به تخلفات بهداشتی در مراکز استان‌ها توجه ویژه‌ای صورت گیرد که قوه قضاییه نیز ما را در این کار همراهی می‌کند.

وی در ادامه گفت: حاصل تمام برنامه‌های ما در این حوزه بازرسی از تمام اماکن، رستوران‌ها و غذافروشی‌ها با استفاده از تجهیزات جدید خواهد بود و این اماکن به طور حتم از نظر سلامت مواد غذایی، آشامیدنی و بهداشت عمومی بررسی می‌شوند. مواردی که به صورت جدی تخلف کنند نیز به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ هزار بازرسی توسط نیروهای بهداشت محیط انجام شد و امسال نیز تا پایان تعطیلات نوروز این اقدام کشوری ادامه دارد، گفت: این بازرسی‌ها در طول سال با آرامش، احتیاط، فرهنگسازی و همراهی اتحادیه و صنوف ادامه پیدا می‌کند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: بیشترین تاکید ما امانتداری و رعایت عدالت و انصاف توسط نیروهای بهداشت محیط است چرا که مردم باید مطمئن باشند که ما کار خود را درست انجام می‌دهیم.

نظارت بر دستفروشان مواد غذایی بر عهده وزارت کشور

هاشمی درباره رسیدگی به دستفروشانی که اقدام به عرضه مواد خوراکی غیر بهداشتی می‌کنند، گفت: موظف هستیم که از مراکز ثابت و شناسنامه‌دار بازرسی کنیم. رسیدگی به دستفروش‌ها در حیطه کار وزارت کشور است. ما در این حوزه نمی‌توانیم ورود کنیم همچنین رسیدگی به قاچاق مواد غذایی برعهده مسوولان مربوطه است.

به گزارش ایسنا وزیر بهداشت در مانور نوروزی نیروهای بهداشت محیط نیز اظهار کرد: مردم از ما انتظار دارند آنچه را که از بازار خریداری می‌کنند سالم باشد. اگر نیروهای بهداشت محیط، کار خود را خوب انجام دهند، به وظیفه انسانی، ملی و قانونی خود عمل کرده‌اند. در این دولت توجه زیادی به حوزه بهداشت شد و اعتبارات آن بیش از ۶۰ درصد افزایش یافت.

وی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت محیط ادامه داد: ما بهتر می‌توانستیم در این حوزه کار کنیم اما ما هم مثل دولت توقعات زیاد ولی اختیارات محدودی داریم. اگر این مسیر توسط اتحادیه‌ها و نیروهای بهداشت محیط ادامه پیدا کند می‌توان از بخشی از تقلب‌های حوزه مواد غذایی و آشامیدنی پیشگیری کرد اما در عین حال نمی‌توان گفت که می‌توانیم جلوی همه تقلب‌ها را بگیریم ولی همین حضور نیروهای بهداشت محیط نیز بازدارنده است. نقش رسانه‌ها نیز در کنار همکاران ما برای نظارت فوق العاده است چرا که کارکرد آنها با سال‌های قبل بسیار متفاوت شده است.

وزیر بهداشت ضمن اشاره به مسمومیت چند تن از شهروندان مرودشتی به دلیل استفاده از مشروبات الکلی تقلبی اظهارکرد: بیش از هر کسی خود مردم باید مراقب باشند اما در آن بخشی که مربوط به ماست کوتاهی صورت نخواهد گرفت.

هاشمی در پایان گفت: مردم می‌دانند کار اجرایی بسیار سخت است و دولت در عین زیاد بودن مطالبات، گرفتاری‌های زیاد و قدرت محدودی دارد. اینطور نیست که فکر کنیم اختیارات و قدرت دولت نامحدود است. امیدواریم آنچه خیر و صلاح مردم شریف است اتفاق بیفتد و مشکلات آنها در حوزه معیشت، اشتغال و خدمات آن‌طور که در شأن آنهاست حل شود.راه حل مشکلات مردم همدلی، همبستگی، توجه به آنها و پرهیز از خودمحوری و گروه گرایی است. ما بارها این سخنان را گفته‌ایم اما همچنان برخی حرف خود را می‌زنند و کار خودشان را انجام می‌دهند.

ارسال نظر: