بذرپاش در جمع مردم اصفهان:

سبدهای امیدِ سوراخ، نیاز شب عید یک کارگر عائله‌مند را رفع نمی‌کند/ مردم به اقتصاد و آینده زندگی‌شان هیچ امیدی ندارند

کدخبر: 2090393

عضو هیات رئیسه مجلس نهم با اشاره به موضوع اقتصاد در کشور، گفت: سبدهای امید سوراخی که برخی‌ها از آن دم می‌زنند، نیاز شب عید یک کارگر عائله‌مند را رفع نمی‌کند؛ مردم نسبت به اقتصاد و آینده زندگی‌شان هیچ امیدی ندارند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهرداد بذرپاش عضو هیات رئیسه مجلس نهم امشب در جمع مردم اصفهان با بیا اینکه اصفهان مهد تمدن، شجاعت، هنر و صنعت است، اظهارداشت: فولاد اگرچه یکی از تولیدات مهم اصفهان است، اما فولاد اصلی این ملت شجاع، امثال خرازی، کاظمی، شهبازی، آقابابایی و میثمی‌ها هستند.

وی افزود: ایدئولوژی و فرهنگ سیاسی گروه حاکم بر مدیریت دولتی کشور در سال‌های مختلف باعث شده است تا توسعه‌یافتگی کشور در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی در پاره‌ای از موارد در حوزه سیاسی تأثیرگذار باشد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس نهم، ادامه داد: متأسفانه وضعیت قوانین در کشور به حدی بر مدار دولتگرایی طراحی شده است که عدم توجه به حقوق مردم در مواجهه با نهادهای دولتی یک امر طبیعی محسوب می‌شود و نتیجه این امر، بی تحرکی و بی‌انگیزگی مردم در آغاز و مدیریت کسب و کارها در سطح اقتصادی شده است.

بذرپاش تأکید کرد: دولت مطلوب، دولتی است که ضابطه‌گذار، ثبات‌بخش، عدالت‌گستر و ناظر هدایتگر و نه خود منفعت‌گرا و سودمحور در اقتصادهای شخصی است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم، گفت: هنوز در آستانه 40 سالگی نظام اداری انقلابی درک درستی از دامنه وسیع و تعداد بسیار زیاد ذینفعان بخش دولتی و اهمیت انتخاب ابزاری جامع، برای پوشش نظامات مدیریتی در بخش عمومی وجود ندارد و دولت آینده نباید خود را بی نیاز به پاسخگویی در مقابل عملکرد در بخش دولتی بداند.

بذرپاش با اشاره به ضرورت راهاندازی قرارگاه اشتغال در کشور، اضافه کرد: امروز کشور به قرارگاه اشتغال نیاز دارد، برنامه‌ریزی درست یعنی اینکه دولت شغل نمی‌سازد، دولت کاری می‌کند که هر کس به شغل مورد نظرش دست یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: تصحیح فرآیند ایجاد اشتغال، یعنی بهره‌گیری از بانک جامع نیروی جویای کار و تطبیق آن با بانک جامع ظرفیت‌های شغلی برای رسیدن به هدایت شغلی هوشمند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس نهم همچنین، خاطرنشان کرد: برای از بین بردن بیکاری در کشور نیاز به اصلاح و تهیه قوانینی با تغییر رویکرد دولت از تصدی‌گری به تسهیل‌گری در کنار ایجاد GIS ملی اشتغال با هدف ایجاد نظام جامع بازار کار احساس می‌شود.

بذرپاش با اشاره به موضوع عدالت‌محوری در اقتصاد، گفت: نظام اقتصادی مطلوب نظامی است که در بطن خود عدالت‌محوری را نهادینه کرده است و نیاز نیست که از بیرون و با فشار، عدالت را ایجاد کند.

وی درباره جایگاه زنان در کشور، تأکید کرد: بی خبری برخی از مدیران ارشد از واقعیت‌های جامعه به حدی است که نمی‌دانند که اگر امروز زنی در روز، 10 ساعت خارج از منزل در حال کار و تلاش است برای رساندن زندگی به مجموعه‌ای از حداقل‌هاست.

نماینده ادوار مجلس نهم ادامه داد: نیمه خالی لیوان آب را دیدن یعنی اینکه فکر کنیم زنان ما نه بخاطر فشارهای اقتصادی، بلکه از سر خوشی در بیرون از منزل با کمترین حقوق‌ها مشغول کار و تلاش سخت و جانکاه هستند. زن ایرانی ریحانه‌ای است که باید با نشاط خود خانواده و فرزنداش را متعالی کند.

بذرپاش با اشاره به موضوع اقتصاد در کشور، افزود: سبدهای امید سوراخی که برخی‌ها از آن دم می‌زنند، نیاز شب عید یک کارگر عائله‌مند را رفع نمی‌کند؛ مردم نسبت به اقتصاد و آینده زندگی‌شان هیچ امیدی ندارند.

وی گفت: امروز آنچه باعث دوقطبی واقعی در کشور شده عملکردی است که همه را به ستوه آورده است، پس طبیعی است که با طرح دوقطبی نشدن جامعه بعضی‌ها به دنبال رفع نگرانی از حملات شدید علیه خودشان هستند.

معاون سابق رئیس‌جمهور با اشاره به سبک مدیریت مردمی، اظهار داشت: در مسیر آرمان‌های الهی با اتکا بر قدرت و بازوی جوان ایرانی به سوی قله‌های پیشرفت حرکت خواهیم کرد و من اعتقاد قلبی دارم که در مسیر درست، اما سختی در حرکت هستیم.

بذرپاش با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تأکید کرد: بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی شهرها جز در سایه شورای جوان، مستعد و پرانگیزه میسر نمی‌شود و شوراهای شهر در هر شهر و روستایی باید خدمتگزار و پیگیر مشکلات مردم باشند و وارد بازی‌های سیاسی نشوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سال‌ها گروه‌های سیاسی اداره شهرها را برعهده داشتند، بگذارید نسل جوان و بانوان این کشور که در انقلاب، رشد کرده‌اند، اداره امور شهرها را برعهده بگیرند.

ارسال نظر: