عبدالملکی ‌در خرم‌آباد:

برجام راه‌حل قابل‌اعتمادی برای رفع تحریم‌ها نداشت/ آمریکا از مسیر اقتصاد می‌خواهد انقلاب اسلامی را مهار کند

کدخبر: 2090394

دبیر شورای اقتصاد سازمان صداوسیما گفت:برجام نتوانست راه‌حل قابل‌اعتمادی برای رفع تحریم‌ها داشته باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: حجت‌الله عبدالملکی عصر امروز در نخستین دوره تربیت مدرس درجه 3 اقتصاد مقاومتی که در سالن ابن‌سینای بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی نیاز ما برای پیشرفت بلندمدت است و وقتی درگیر جنگ اقتصادی می‌شویم آنگاه می‌فهمیم که نداشتن اقتصاد مقاومتی خسارت بزرگی است.

وی مشکل آمریکا و غرب با انقلاب اسلامی را تمدن نوین اسلامی دانست و افزود: آمریکا از مسیر اقتصاد می‌خواهد انقلاب اسلامی را مهار کند.

دبیر شورای اقتصاد سازمان صداوسیما بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که در شرایط دشواری، تهدید و دشمنی به اهداف خود برسد، عنوان کرد: اهداف اقتصادی کشورها برآمده از ایدئولوژی کشورهاست و اقتصاد ما نیز معطوف به اهداف انقلاب اسلامی است.

وی استقلال اقتصادی، رفاه عمومی و پیشرفت را از اهداف اقتصادی انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: ما در تعامل اقتصادی می‌خواهیم جزء کشورهای برنده باشیم کشوری هم برنده است که تعامل بیشتری در اقتصاد جهانی داشته باشد.

رئیس کارگروه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج اساتید کشور گفت: بخش زیادی از اقتصاد مقاومتی در دانش است و ازاین‌رو لازم است محصولاتی با فناوری بالا تولید شود.

وی پیشرفت اقتصادی را نماد بیرونی اقتصاد دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند یک ایرانی بسازید که هر کس از هر جای دنیا به آن نگاه می‌کند، معجزه اسلام را در سازندگی یک ملت و دولت ببیند.

عبدالملکی با بیان اینکه 80 درصد مشکلات ما هیچ ارتباطی با تحریم‌های خارجی ندارد و صددرصد منشأ آن‌ها داخلی دارد، اظهارداشت: در سال 100 هزار میلیارد تومان و بین یک تا یک و نیم میلیون فرصت شغلی به دلیل نخریدن کالاهای باکیفیت دست می‌رود.

وی با اشاره به اینکه برجام نتوانست راه‌حل قابل‌اعتمادی برای رفع تحریم‌ها داشته باشد افزود: چهار بهانه برای تحریم‌های آمریکا، شورای امنیت و اتحادیه اروپا علیه ایران به کار گرفته‌شده که بر اساس متن برجام 50 درصد از این تحریم‌ها حتی روی کاغذ نیز تعلیق نمی‌شود و از 50 درصد مابقی نیز فقط 10 درصد لغو شده است که 40 درصد دیگر فقط به مدت چهار تا شش ماه تعلیق یا توقیف‌ شده‌اند.

قائم‌مقام رئیس انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: بر اساس برجام زمان اجرای برجام زمانی است که ایران همه تعهداتش را اجرا کرده باشد و این موضوع به تائید شورای امنیت سازمان ملل رسیده باشد اما هر یک از اعضای 5+1 به‌تنهایی می‌توانند با طرح شکایت در شورای امنیت تمام تحریم‌ها را به حالت اولیه بازگرداند.

وی بیان کرد: نظام اقتصادی اسلامی بازتاب پرتوهای مکتب اقتصادی اسلام در آیینه زمان و مکان (فضا) است.

دبیر شورای اقتصاد سازمان صداوسیما اقدام و عمل را فعالیت هم‌زمان چهار علمی، فرهنگی، سیاسی و اجرایی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی رهیافت اقتصادی جمهوری اسلامی برای تحقق اهداف اقتصادی انقلاب اسلامی است.

وی از عدالت اقتصادی، جهاد اقتصادی و عزت اقتصادی به‌عنوان اصول مکتب اقتصادی اسلام یادکرد و اظهارداشت: همه فعالیت‌ها باید سبب تقویت استقلال و عزت مسلمانان شود.

عبدالملکی افزود: در جبهه علمی می‌توان با ورود جهادی به عرصه تولید علم با رویکرد اسلامی، کمک به تکمیل نظریه اقتصاد مقاومتی در حوزه مأموریت خود، شناسایی حوزه‌های آسیب‌پذیر کشور و رفع آن‌ها ایفای نقش کرد.

رئیس کارگروه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج اساتید کشور اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را ایفای نقش در جبهه فرهنگی دانست و عنوان کرد: عناصر اساسی در فرهنگ اقتصاد مقاومتی تقویت فرهنگ جهادی، تقویت روحیه خودباوری، تقویت روحیه خلاقیت، تقویت دانش اقتصادی، آشنایی با عقاید اقتصادی، آشنایی با احکام اقتصادی، آشنایی بااخلاق اقتصادی و مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

وی بیان کرد: با مطالبه مؤثر از همه گروه‌ها برای ایفای نقش‌های خود در اقتصاد مقاومتی و مطالبه همراه با عمل (شروع از خود) می‌توان در جبهه سیاسی ایفای نقش کرد.

عبدالملکی گفت: ایفای نقش در جبهه اجرایی نیز بدین معناست که هرکسی در هر جا که هست عملیات اقتصاد مقاومتی را شروع کند که در این عرصه و در حوزه مصرف نیز می‌توان با مصرف کالای ایرانی، عدم اسراف، پرهیز از تجمل و مصرف‌گرایی، تغذیه صحیح، پرهیز از احتکار خانگی و عدم تقاضای مصرفی برای کالای سرمایه‌ای ایفای نقش کرد.

ارسال نظر: